دود ضایعات در چشم اهالی منطقه ۲ شیراز

  • 18 دی 1399 - 8:10
دود ضایعات در چشم اهالی منطقه ۲ شیراز

فعالیت غیرمجاز بیش از ۵۰ ضایعات فروشی در منطقه ۲ شهرداری شیراز، آسایش اهالی را سلب و هوا را نیز آلوده کرده، به نحوی که این مشکل، مهمترین موضوع نشست خبری شهردار این منطقه را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایرنا شهردار منطقه ۲ شیراز، چهارشنبه در نشست خبری گفت: بیش از ۵۰ واحد ضایعات فروشی در این منطقه فعالیت می‌کنند که علاوه بر مزاحمت‌های فراوان، هوای این محدوده را نیز آلوده کرده‌اند.

غلامرضا شهریاری افزود: فعالیت ضایعات فروشی‌های مستقر در منطقه ۲ شیراز و بافت قدیم این منطقه باعث بروز مشکلات عدیده‌ای از آلودگی هوا گرفته تا ایجاد آلودگی صوتی و … برای ساکنان آن شده است.

وی ادامه داد: دلیلی وجود ندارد که ضایعات فروشی‌ها در محله‌های قدیمی و مسکونی شیراز فعالیت و آسایش اهالی این مناطق را سلب کنند.

شهردار منطقه ۲ شیراز اضافه کرد: این واحدهای مزاحم جدا از مزاحمت‌های عدیده برای اهالی و سلب آسایش آنها اقدام به سوزاندن ضایعات و پلاستیک نیز می‌کنند که این موضوع باعث آلودگی هوای این منطقه و بروز مشکلاتی برای مردم شده و نارضایتی عمومی نیز ایجاد کرده است.

اخطار آخر به ضایعاتی‌ها

شهریاری اظهار داشت: این ضایعات فروشی‌ها حداکثر تا پایان سال ۹۹ فرصت دارند که منطقه ۲ را ترک کنند در غیر این صورت برخورد قاطع، جدی و قانونی در این باره خواهد شد.

وی، از این منطقه قدیمی به عنوان هویت کلانشهر شیراز یاد کرد و گفت: اغلب ضایعات فروشی‌های این منطقه در اختیار اتباع کشور افغانستان است و متاسفانه دود ناشی از فعالیت این واحدهای مزاحم در چشم اهالی می‌رود.

شهردار منطقه ۲ شیراز همچنین به کمبود امکانات ورزشی موجود در این منطقه نیز اشاره و بیان کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی و به ویژه اداره کل ورزش و جوانان استان فارس درخواست داریم که در این منطقه اقدام به ایجاد زیرساخت‌های ورزشی کنند و شهرداری نیز آمادگی تامین زمین را دارد.

شهریاری، با بیان اینکه هم اینک ۸۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در منطقه ۲ شهرداری شیراز در دست اجراست افزود: بر اساس پیش‌بینی های انجام شده، در سال ۱۴۰۰ نیز طرح‌های عمرانی دیگری با اعتباری افزون ۷۰۰ میلیارد ریال در این منطقه کلید می خورد.

وی، همچنین به مشکلات زیرساختی خیابان کارگر و قاآنی شیراز اشاره کرد و گفت: بهسازی این خیابان‌ها به دلیل عملیات عمرانی آب و فاضلاب متوقف شده که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده این کار که شامل بهسازی آسفالت و پیاده رو این ۲ خیابان است، انجام شود.

دیدگاه