شمار جان‌باختگان کرونا در شیراز به ۱۴۵۸ نفر رسید

  • 17 دی 1399 - 16:20
شمار جان‌باختگان کرونا در شیراز به ۱۴۵۸ نفر رسید

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمار‌های مربوط به جانباختگان کرونا در شهر‌های فارس را اعلام کرد. به گفته او در شیراز مرکز استان فارس تاکنون ۱۴۵۸ تن بر اثر کرونا جان‌شان را از دست داده‌اند.

همتی در خصوص شمار جان‌باختگان در سایر شهرستان‌های فارس افزود: ۲۳۱ مورد مرودشت، ۱۱۶ مورد کازرون، ۷۴ مورد آباده، ۶۳ مورد داراب، ۴۸ مورد ممسنی، ۴۵ مورد کوار، ۴۳ مورد اقلید، ۴۱ مورد نی ریز، سپیدان و استهبان هرکدام ۳۸ مورد، ۳۷ مورد لامرد، زرقان و خرامه هر کدام ۳۲ مورد، ۲۹ مورد فیروزآباد، قیروکارزین و خرم بید هرکدام ۲۸ مورد، رستم و پاسارگاد هرکدام ۲۰ مورد، زرین دشت، ارسنجان و سروستان هرکدام ۱۹ مورد، ۱۷ مورد بوانات، ۱۳ مورد بیضا، ۱۰ مورد کوهچنار، ۹ مورد مهر، ۵ مورد فراشبند، بختگان و سرچهان هرکدام یک مورد بوده است.

به گفته او، تاکنون ۳۰۵۱ نفر در فارس بر اثر کرونا جان‌شان را از دست داده‌اند.

وی گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۵۵۹هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و دارای علامت کروناویروس تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، تاکنون ۱۶۲ هزار و ۹۶۴ مورد مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.

همتی ادامه داد: هم اکنون ۴۲۰ بیمار مثبت قطعی و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اعلام خبر شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در کشور موسوم به ویروس انگلیسی تاکید کرد: در شرایط کنونی لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر احساس می‌شود و لازم است به استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات پایبند باشیم تا از این وضعیت به خوبی عبور کنیم.

دیدگاه