گروه‌های حساس اول صبح در شیراز تردد نکنند

  • 13 دی 1399 - 20:07
گروه‌های حساس اول صبح در شیراز تردد نکنند

معاون حفاظت محیط زیست فارس به گروه‌های حساس توصیه کرد که در ساعات اولیه روز از ترددهای غیر ضروری در شیراز پرهیز کنند.

قاسم نهاوندی عصر شنبه ۱۳ دی به خبرنگاران گفت: در چند روز آینده به علت سرمای هوا در ابتدای صبح، پارامتر های آلایندگی پایدارتر بوده و هوا برای گروه های حساس ناسالم می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از محیط زیست فارس، نهاوندی افزود: کیفیت هوای کلان شهر شیراز، در ساعات اولیه امروز هم با قرار گرفتن بر روی شاخص ۱۳۰ واحدی، برای گروه‌های حساس ناسالم بوده است.

نهاوندی با اشاره به تماس تلفنی خود با اداره کل هواشناسی استان علت این آلودگی را چنین عنوان کرد: طبق گفته کارشناسان، به علت سرمای هوا در ابتدای صبح، پارامترهای آلایندگی پایدار تر بوده و هوا برای گروه های حساس ناسالم می شود.

او خاطرنشان کرد: اما هر چه از برودت هوا کم شده و به سمت ظهر می رویم وضعیت هوا به سمت وضعیت قابل قبول پیش می رود، کما اینکه در این لحظه شاخص کیفیت هوا، محدوده ی عدد ۷۰ را نشان می دهد.

نهاوندی افزود: عدد شاخص در ابتدای روز نشان دهنده کیفیت ناسالم هوا برای گروه‌های حساس است که در این حالت افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیتهای طولانی مدت یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

این مقام مسئول گفت: بر اساس استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست چنانچه شاخص ذرات کمتر از دو و نیم میکرون (AQI) بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ باشد، کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم می شود.

دیدگاه