وضعیت وخیم ۱۲۰ مبتلا به کرونا در فارس

  • 12 دی 1399 - 17:54
وضعیت وخیم ۱۲۰ مبتلا به کرونا در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه روند کاهشی شمار بیماران مبتلا به کرونا در فارس، با سرعت اندکی ادامه دارد، از وجود ۱۲۰ بیمار با وضعیت وخیم جسمی در این استان خبر داد.

دکتر سید روح‌الله حسینی جمعه ۱۲ دی در ارائه آخرین گزارش های مربوط به کروناویروس، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در فارس از ۵۳۳ هزار و ۶۰۹ فرد دارای علامت یا مشکوک به بیماری، نمونه تهیه شده است.

او با بیان اینکه بررسی نمونه‌ها منجر به شناسایی بالغ بر ۱۶۲ هزار بیمار شده است، گفت: خوشبختانه قریب به ۱۵۷ هزار نفر از آنان بهبود یافته‌اند و هم اینک بیش از ۵۷۰ نفر در بیمارستان بستری هستند که حال ۱۲۰ نفر از این بیماران وخیم بوده و در بخش‌های آی سی یو، تحت مراقبت قرار دارند.

حسینی با ابراز تاسف از جان باختن ۵ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس، اضافه کرد: با افزوده شدن این افراد، مجموع جانباختگان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون به سه هزار و ۲۵ نفر در استان فارس رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن تاکید براینکه کاهش تعداد بیماران، به معنی قطع زنجیره انتقال و رفع خطر ابتلا نیست، حضور در میهمانی و تجمع و رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی منجر به افزایش موارد ابتلا می‌شود.

این متخصص طب اورژانس و استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از مردم خواست تا با جدی گرفتن و رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانیم از خود، خانواده و اطرافیان در مقابل این ویروس خطرناک محافظت کنیم.

دیدگاه