شمار مبتلایان به کرونا در فارس از ۱۶۱ هزار نفر فراتر رفت

  • 11 دی 1399 - 17:26
شمار مبتلایان به کرونا در فارس از ۱۶۱ هزار نفر فراتر رفت

روح الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در فارس، از بررسی ۵۵۲ هزار و ۱۰۰ آزمایش در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ خبر داد و افزود: تاکنون ابتلای قطعی ۱۶۱ هزار و ۶۳۸ بیمار به کروناویروس در فارس به اثبات رسیده است.

او با ابراز تاسف جان باختن ۹ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته گفت: جمع جانباختگان بیماری کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز به سه هزار و ۲۰ نفر رسیده است.

حسینی اضافه کرد: تاکنون ۱۵۷ هزار و ۲۱۴ بیمار کووید۱۹ نیز با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص یا از ایزوله خانگی خانگی خارج شده اند.

او ادامه داد: امروز و بر اساس آخرین آمارها، ۶۵۰ بیمار مشکوک و دارای علامت در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان، خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از مردم خواست با حساسیت و دقت مضاعف در رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی، همکاری بیشتری با مدافعان سلامت داشته باشند تا شاهد کاهش شیوع بیماری کووید۱۹ و موارد بستری در بیمارستان‌ها باشیم.

دیدگاه