تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

شمار جان‌باختگان کرونا در فارس از مرز ۳ هزار نفر گذشت

  • 09 دی 1399 - 15:54
شمار جان‌باختگان کرونا در فارس از مرز ۳ هزار نفر گذشت

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز، نهم دی، بیش از سه هزار هم استانی را در اثر این بیماری جان باختند.

همتی افزود: متاسفانه ۸ نفر در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به سه هزار و یک نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۵۴۹ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۶۱ هزار و ۱۷۸ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۱۵۶ هزار و ۲۷۲ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: هم اکنون ۶۲۵بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، که از این تعداد، ۱۳۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه چرخه‌های انتقال بیماری کووید۱۹ از بین نرفته است، گفت: این بیماری همچنان در جامعه با قدرت در حال چرخش است و می‌بایست پروتکل‌های بهداشتی را با دقت رعایت کنیم؛ همچنین لازم است آمادگی و پیش بینی برای مقابله با موج جدید بیماری کووید۱۹ را داشته باشیم.

دیدگاه