کرونا در شیراز؛ بیش از ۸۱ هزار مبتلا و ۱۴۰۰ جان ‌باخته

  • 06 دی 1399 - 17:01
کرونا در شیراز؛ بیش از ۸۱ هزار مبتلا و ۱۴۰۰ جان ‌باخته

به گفته عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکنون در این کلانشهر ۸۱ هزار و ۲۷۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۴۲۰ تن جان باخته‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان نیز به ۱۵۵ هزار و ۵۲۴ نفر رسیده است.

همتی افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا امروز ششم دی، بیش از ۵۴۵ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد ۱۶۰ هزار و ۴۹۹ نفر به کروناویروس مبتلا شدند.

وی گفت: هم اکنون ۶۰۹ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۴۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه متاسفانه ۱۱ نفر در روز گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند، افزود: با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به علت ابتلا به کرونا ویروس در فارس به دو هزار و ۹۷۷ نفر رسیده است.

همتی با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۱۶۰ هزار و ۴۹۷ مورد شناسایی شده، ۸۱۲۷۱ مورد مربوط به شیراز؛ کازرون ۴۴۸۰ مورد؛ مرودشت ۳۹۷۵ مورد؛ ممسنی ۲۶۹۲ مورد؛ فیروزآباد ۲۶۸۹ مورد؛ داراب ۲۶۱۲ مورد؛ آباده ۲۵۱۷ مورد؛ کوار ۲۴۶۰ مورد؛ سپیدان ۱۸۷۵ مورد؛ استهبان ۱۵۷۳ مورد؛ نی ریز ۱۴۹۰ مورد؛ زرین دشت ۱۴۷۲ مورد؛ کوهچنار ۱۴۳۹ مورد؛ اقلید ۱۳۸۳ مورد؛ قیروکارزین ۱۳۶۸ مورد؛ خرمبید ۱۲۲۰ مورد؛ لامرد ۱۱۱۶مورد؛ رستم ۱۱۱۱ مورد؛ زرقان ۱۰۴۸ مورد؛ خرامه ۱۰۲۸ مورد؛ پاسارگاد ۱۰۰۸ مورد؛ فراشبند ۹۸۶ مورد؛ ارسنجان ۷۸۹ مورد؛ سروستان ۶۸۵ مورد؛ مهر ۶۵۵ مورد؛ بوانات ۵۶۳ مورد؛ بیضا ۵۳۸ مورد؛ بختگان ۵۱۶ مورد؛ سرچهان ۳۸۶ مورد بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با قدردانی از همدلی و همکاری مردم استان، از آنان خواست تا با توجه به وضعیت ناپایدار موجود با استفاده از ماسک، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و خودداری از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات برای کاهش آمار این بحران تلاش کنند.

دیدگاه