تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

ابتلای بیش از ۱۶۰ هزار نفر به کرونا در فارس

  • 04 دی 1399 - 17:47
ابتلای بیش از ۱۶۰ هزار نفر به کرونا در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، ۵۴۳ هزار و ۲۲۶ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه و به آزمایشگاه‌های تشخیصی در سطح استان ارسال شده که از این تعداد، ۱۶۰ هزار و ۴۶ مورد مثبت شناسایی شده است.

روح الله حسینی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدا شیوع کروناویروس تاکنون، ۱۵۴ هزار و ۹۰۴ نفر اعلام کرد.

او با اشاره به بستری ۶۶۴ بیمار مشکوک و یا دارای علامت ابتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان، اضافه کرد: از این تعداد، ۱۶۰ بیمار کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

حسینی گفت: متاسفانه ۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، در حال حاضر آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس، از ابتدای شیوع تاکنون به دو هزار و ۹۵۷ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: تنها راه کنترل بیماری کووید۱۹ و پیشگیری از ابتلا به این ویروس منحوس، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از تردد‌های غیرضرور و دوری از دورهمی‌های خانوادگی است.

دیدگاه