رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:آماده مقابله با موج زمستانی کرونا هستیم

  • 03 دی 1399 - 15:01
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:آماده مقابله با موج زمستانی کرونا هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دویست و سی و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در این دانشگاه، آمادگی و پیش بینی برای موج جدید و زمستانی بیماری کووید۱۹ در فارس را اولویت دستور کار این ستاد برشمرد.

مهرزاد لطفی روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه مردم باید مراقب موج جدید این بیماری در زمستان باشند، گفت: این بیماری خطرناک قابل پیش بینی نیست و تنها با رعایت استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی های خانوادگی و تجمعات،توجه به شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی می توانیم از سلامت خود و اطرافیانمان مراقبت کنیم و شاهد کاهش بیشتر آمار مبتلایان کرونا باشیم.

وی انتخاب شیوه زندگی سالم و رعایت اصول بهداشتی در خانواده ها را در کنترل و مدیریت این بیماری بسیار تاثیرگذار خواند و افزود: درسی که از بحران ها می توان گرفت، داشتن آمادگی، پیش بینی و انتخاب شیوه زندگی سالم است که این عوامل مهم در تامین سلامت جامعه و کاهش اضطراب بسیار موثر است.

لطفی اضافه کرد: گاهی با کوچکترین سهل انگاری و رعایت نکردن توصیه های بهداشتی مرتبط با بیماری کووید ۱۹، شاهد آسیب دیدن خانواده ها و درگیر شدن با بحرانی هستیم که بسیار ناراحت کننده است.

رییس دانشگاه  علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیص کروناویروس پرداخت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز بیان داشت : از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، بیش از ۱۵۹ هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند. 

علی اکبری اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، ۵۴۰ هزار و ۱۰۷ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه و به آزمایشگاه های تشخیصی در سطح استان ارسال شده که از این تعداد، ۱۵۹ هزار و ۴۴۵ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدا شیوع کروناویروس تاکنون، ۱۵۴ هزار و ۱۰ نفر اعلام کرد.

دکتر اکبری با اشاره به بستری ۶۲۲ بیمار مشکوک و یا دارای علامت ابتلا به کروناویروس در بیمارستان های استان، اضافه کرد: از این تعداد، ۱۷۰ بیمار کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه گفت: متاسفانه ۹ نفر   به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، در حال حاضر آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس، از ابتدای شیوع تاکنون به دو هزار و ۹۴۱ نفر رسیده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: اقدامات مسوولان استان، تلاش کادر بهداشت و درمان، رعایت پروتکل ها توسط مردم باعث کاهش موارد مثبت ابتلا به کروناویروس و تعداد بیمار بستری در بیمارستان ها شد.

اکبری از مردم خواست نسبت به رعایت پروتکل های محدودسازی و حفاظت فردی بیش از بیش اقدام کنند تا به لطف الهی و تلاش کادر بهداشت و درمان بیماری را در استان مدیریت کنیم.

دیدگاه