سه هزار پرستار استان فارس در کارزار با کرونا به بیماری دچار شدند

  • 30 آذر 1399 - 13:13
سه هزار پرستار استان فارس در کارزار با کرونا به بیماری دچار شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیش از شش هزار پرستار در زمان همه گیری کرونا در فارس به عنوان مدافعان سلامت جامعه فعالیت خود را آغاز کردند که تاکنون نزدیک به سه هزار نفر از آنان به این بیماری، مبتلا شده‌اند.

مهرزاد لطفی یکشنبه ۳۰ آذر در آیین تجلیل از پرستاران بیمارستان نمازی شیراز ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار بیان کرد: خوشبختانه اکثر قریب به اتفاق پرستارانی که به کرونا ویروس مبتلا شده بودند بهبود یافته‌اند و در مسیر دفاع از سلامت شهروندان، ۶ تن از این مدافعان سلامت فارس، به شهادت رسیدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: پس از شیوع کرونا در سطح فارس اکثر بیمارستان‌های استان در راستای افزایش سلامت جامعه نسبت به ارائه خدمات به مبتلایان کرونا ویروس اقدام کردند.

لطفی خاطرنشان کرد: در حالی که پیش از شیوع کرونا جایگاه پرستاران به خوبی در جامعه تبیین نشده بود اما پس از این بیماری شاهد هستیم که تمام آحاد جامعه در خصوص اهمیت وجود پرستاران در جامعه آگاهی کافی پیدا کرده‌اند. 

او ادامه داد: تمام آحاد جامعه پس از شیوع کرونا متوجه شدند که پرستاران با گذشت از جان خود تلاش کردند تا سلامتی جامعه افزایش یابد و این اقدام پرستاران در تاریخ ماندگار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از تمبر مدافعان سلامت رونمایی و از پرستاران قدردانی شد.

دیدگاه