تغییر ساعت فعالیت اصناف و منع تردد در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر

  • 28 آذر 1399 - 17:01
تغییر ساعت فعالیت اصناف و منع تردد در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: فعالیت تمامی اصناف به جز واحدهای صنفی ضروری در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه ۹۹ از ساعت ۱۸ در سراسر استان تعطیل خواهد بود.

عبدالرضا قاسم پور جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین ممنوعیت تردد درون شهری خودروهای شخصی در این روزها از ساعت ۲۰ تعیین شده و در صورت تردد پس از ساعت تعیین شده جریمه ۲۰۰ هزار تومانی اعمال خواهد شد.
وی ادامه داد: ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای قرمز و نارنجی نیز همچنان برقرار است و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی در انتظار متخلفان خواهد بود.

دورهمی‌های خانوادگی عامل ۵۰ درصد شیوع ویروس کرونا

معاون استاندار فارس در ادامه با اشاره به در پیش بودن شب یلدا گفت: دورهمی ها تاثیر بالایی در گسترش کرونا دارند و براساس بررسی های صورت گرفته، علت بیش از ۵۰ درصد موارد شیوع کرونا دورهمی های خانوادگی است.

شب یلدا را مجازی برگزار کنیم

قاسم پور با تاکید بر اینکه شب یلدا را مجازی و الکترونیکی برگزار کنیم و خود مراقبتی داشته باشیم، افزود: باید مراقبت کنیم دستاوردهای اخیر استان در مقابله با کرونا که با درایت استاندار و همکاری مردم به ویژه کسبه اصناف بدست آمده حفظ شود.

وی ادامه داد: مردم استان فارس در ۱۰ ماه گذشته با مسوولیت پذیری و اعتماد به ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، همراهی و همکاری بسیار خوبی داشتند که امیدواریم مردم مشابه سیزده بدر (روز طبیعت) رعایت کنند تا شرایط و وضعیت بهتری پیدا کنیم.

کاهش درصد تست مثبت کرونا در فارس از ۵۴ درصد به ۲۰ درصد

معاون استاندار فارس با بیان اینکه مسیر پیش رو عادی سازی است و نباید اجازه دهیم تجربه تلخ خردادماه و آذرماه در زمینه شیوع ویروس کرونا تکرار شود، گفت: در حال حاضر درصد مثبت شدن تست های کرونا از ۵۴ درصد به ۲۰ درصد رسیده و شاهد کاهش آمار بستری و فوتی ها در استان هستیم.

قاسم پور با بیان اینکه نباید از ویروس کرونا غافل شویم افزود: مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی خودشان را با محدودیت و سختی ها و مشکلات بیشتر مواجه نکنند.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین اعلام نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت شهرستان های استان فارس به لحاظ شیوع ویروس کرونا، یک شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

دیدگاه