سالانه ۲۰ هزار پژو در شیراز تولید می‌شود

  • 27 آذر 1399 - 12:07
سالانه ۲۰ هزار پژو در شیراز تولید می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به توسعه و پیشرفت صنعت خودروسازی در این استان، گفت: تولید دستگاه‌های خودرو پژو پارس در این شرکت از نظر کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته و میزان تولید سالانه به ۲۰ هزار دستگاه رسیده است.

حمیدرضا ایزدی پنج‌شنبه ۲۷ آذر در حاشیه بازدید مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از روند فعالیت‌های شرکت‌های خودروسازی و صنایع الکترونیک فارس، با تاکید بر لزوم حفظ و توسعه واحدهای موجود صنعتی در این استان و با اشاره به نوسازی ماشین آلات خط تولید، گفت: ایجاد سرمایه‌گذاری در صنایع مادر، حفظ واحدهای موجود و توسعه واحدهای صنعتی در بخش‌های مختلف از محوری‌ترین رویکردهای بخش صنعت استان است.

ایزدی همچنین گفت: کیفی سازی محصولات داخلی، توجه به نقدینگی، بازسازی و نوسازی ماشین ‌آلات خط تولید و رشد صادرات نیز به عنوان رویکردهای محوری صنعت فارس در دستور کار قرار دارد.

تولید ۱۸۰ دستگاه خودرو در صورت دو شیفت شدن

رئیس سازمان صمت فارس با اشاره به میزان تولید و اشتغالزایی صنعت خودرو سازی این استان، افزود: تولید روزانه شرکت ایران خودرو فارس، ۸۵ دستگاه‌خودروی پژو پارس است و در این صنعت ۲۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

او اضافه کرد: فراهم شدن زیرساخت‌ها و امکانات لازم، منجر به افزایش تعداد خودروهای تولیدی به ۹۰ دستگاه در روز خواهد شد، در صورت دوشیفته شدن فعالیت‌ها میزان تولید به ۱۸۰ خودرو افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان صمت فارس با اشاره به توسعه زیرساخت‌های صنعتی بیان کرد: همواره ارتقای کمی و کیفی محصولات و ظرفیت‌های تولیدی سایت ایران خودرو فارس، کیفی‌سازی و تنوع‌بخشی این شرکت بوده و با توجه به توسعه زیرساخت‌های صنعتی، ایجاد اشتغال پایدار، جهش تولید، گسترش فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد صنایع پایین دستی را موجب می‌شود.

ایزدی با تاکید بر شکوفایی بیش از پیش این صنعت در فارس، گفت: خوشبختانه برای جلب رضایت مصرف کنندگان اتفاقات خوبی رقم خورده و برنامه‌های مفیدی در جهت رشد و توسعه آن در نظر گرفته شده است.

توسعه خودروسازی فارس بعد از یک دهه محقق نشده است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شده بود دو خط تولید ایران‌خودرو در شیراز فعالیت شود اما پس از گذشت یک دهه هنوز فعال نشده است.

جعفر قادری پنج‌شنبه ۲۷ آذر در حاشیه بازدید مدیران شرکت ایران‌خودرو و مسئولان ارشد استان فارس از سایت ایران‌خودرو در شیراز بیان کرد: از برنامه‌هایی که قرار بود در سایت ایران‌خودرو شیراز اجرایی شود اعمال سه خط تولید محصولات ایران‌خودرو بود که این مهم هیچگاه محقق نشد.

او اضافه کرد: یکی از راهکارهای‌هایی که می‌تواند زمینه ساز فعالیت بیشتر ایران‌خودرو در شیراز شود استفاده ه از تمام ظرفیت‌های مشارکت در تولید و سرمایه گذاری در این واحد تولیدی مستقر در شیراز است، حال آنکه استان فارس یکی از بزرگترین خریداران محصولات ایران‌خودرو در کشور به شمار می‌رود. 

قادری ادامه داد: طرح توسعه سایت ایران خودرو در استان فارس باید اجرایی شود تا زمینه ساز افزایش تولید سایت ایران‌خودرو در شیراز باشد؛ لازم به یادآوری است که بیش از ٢٩ تولید کننده قطعه در استان فارس وجود دارد که می‌تواند تمام قطعات مورد نیاز ایران خودرو را تامین کنند. 

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های مغفول مانده صنعت در استان فارس می‌توان با فعال کردن خطوط غیر فعال تولید خودرو در استان زمینه لازم برای صنعتی شدن استان را فراهم کرد، زیرا استراتژی این استان سال‌ها بر تولید محصولات کشاورزی بود اما نتوانستیم در این حوزه به دستاورد های مهمی دست یابیم و این در حالی بود که توسعه صنعتی نیز در فارس مغفول مانده بود. 

قادری یادآور شد: استان فارس دارای مزیت نسبی در تولید خودرو است و می‌تواند در جنوب کشور به عنوان تولید کننده برتر شناخته شده و نیاز جنوب کشور به تولید خودرو را تامین کند.

دیدگاه