روند کاهشی کرونا در فارس

  • 26 آذر 1399 - 17:14
روند کاهشی کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز چهارشنبه ۲۶ آذر در جمع خبرنگاران، تداوم روند کاهشی بیماری کووید ۱۹ در استان فارس را تایید و تاکید کرد که، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، خصوصا پرهیز از برگزاری میهمانی، دورهمی و حضور در مراکز و محل‌های پرجمعیت را مد نظر قرار داده و هنگام تردد در خارج از خانه، ماسک بزنیم.

عبدالرسول همتی در عین حال از فوت ۱۱ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس و براثر عوارض کروناویروس خبر داد و گفت: شمار کل قربانیان استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به ۲۸۶۹ نفر رسیده است.

همتی بیشترین شمار جانباختگان از بیماری کووید ۱۹ در استان فارس را مربوط به شهرستان شیراز دانست و گفت: ۱۳۸۲ نفر از قربانیان این بیماری، از شهروندان شهرستان شیراز بوده‌اند.

او گفت: در خصوص شمار قربانیان کرونا، بعد از شهرستان شیراز، شهرستان‌های مرودشت با ۲۲۶ مورد، کازرون با ۱۰۰ مورد، آباده با ۷۱ مورد، داراب با ۶۰ مورد، ممسنی با ۴۳ مورد و کوار و اقلید هرکدام با ۴۱ مورد قرار دارند.

همتی گفت: متاسفانه ۳۶ مورد مرگ در سپیدان ثبت شده و در شهرستان‌های استهبان، نی ریز و لامرد هر کدام ۳۵ مورد، زرقان و خرامه هر کدام ۳۱ مورد، خرمبید ۲۸ مورد، فیروزآباد و قیروکارزین هر کدام ۲۵ مورد، پاسارگاد ۲۰ مورد، رستم و سروستان هر کدام ۱۹ مورد، ارسنجان ۱۸ مورد، زرین‌دشت ۱۷ مورد، بوانات ۱۶ مورد، بیضا ۱۲ مورد، مُهر ۹ مورد، کوه‌چنار ۷ مورد، فراشبند ۵ مورد و شهرستان‌های سرچهان و بختگان هرکدام یک مورد فوتی اعلام شده است.

رسیدن جمعیت بیماران در فارس به بیش از ۱۵۷ هزار نفر

این مقام مسئول گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در استان فارس بیش از ۵۳۱ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه و ۱۵۷ هزار و ۶۱۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همتی آمار بهبود یافتگان از این بیماری در استان فارس را ۱۵۱ هزار و ۲۹۲ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: هم اکنون ۹۳۷ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان بستری هستند، همچنین از این تعداد، ۲۷۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا و تعطیلات پیش رو، از راه اندازی کمپینی تحت عنوان «یلدای مجازی، یلدای ماندگار» توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و هدف از راه اندازی این کمپین را تشویق مردم به پرهیز از دورهمی های خانوادگی و برقراری ارتباط مجازی در شب یلدا عنوان کرد.

همتی افزود: هم استانی ها می توانند تصاویر شب یلدای خود را که نشان دهنده ارتباط مجازی بوده است، به وب سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارسال کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از دغدغه‌های مهم، برگزاری دورهمی‌ها  و میهمانی‌های خانوادگی و تاثیر آن بر افزایشی شدن روند بیماری کووید ۱۹ دانست و تاکید کرد که با جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی، می‌توان روند بیماری را کنترل و زمینه را برای مهار کامل این اپیدمی فراهم کرد.

دیدگاه