شمار جان‌باختگان کرونا در فارس به ۲۷۶۶ نفر رسید

  • 20 آذر 1399 - 15:22
شمار جان‌باختگان کرونا در فارس به ۲۷۶۶ نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از ابتدای شیوع کووید۱۹ در ایران تاکنون، بالغ بر ۲۷۶۶ نفر در فارس براثر این بیماری فوت کرده‌اند.

دکتر سید روح‌الله حسینی پنجشنبه ۲۰ آذر در جمع خبرنگاران از افزایش موارد نمونه گیری به ۵۲۱هزار و ۵۶مورد از ابتدای شیوع تا کنون خبر داد و گفت: با بررسی نمونه های انجام شده، تاکنون ۱۵۵ هزار و ۳۵ بیمار مثبت قطعی در فارس شناسایی شده است.

حسینی آمار جانباختگان این بیماری طی ۲۴ساعت گذشته را نیز ۱۶ نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای شیوع این بیماری در فارس، دو هزار و ۷۶۶هم استانی را به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده ایم.

او در ادامه به وضعیت کنونی بیمارستان ها و بیماران مثبت قطعی و یا دارای علائم کروناویروس در فارس اشاره کرد که با بستری بیماران جدید و بهبودی و ترخیص دیگر بیماران، به عدد هزار و ۲۶۲ بیمار رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه حال ۳۱۴ نفر از این بیماران را وخیم گزارش کرد و از بستری آنان در بخش های مراقبت ویژه خبر داد.

حسینی در ادامه این گزارش با اعلام مجموع بهبودیافتگان این بیماری از ابتدای شیوع تا امروز، بیستم آذر که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، گفت: این آمار هم اکنون به ۱۴۷هزار و ۲۶۸ مورد رسیده است.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز با اشاره به برخی بازگشایی ها و از سرگیری فعالیت مراکز خرید، از عموم مردم خواست تا رعایت توصیه های بهداشتی و اصول پیشگیرانه را به قوانین اعمال شده محدود نسازند و برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان، در تمام ایام خود را ملزم به رعایت فاصله فیزیکی از دیگران، ضرورت استفاده از ماسک، پرهیز از تجمعات و دورهمی های خانوادگی بدانند.

دیدگاه