برنامه‌ریزی برای خانه دار شدن ۷ هزار متقاضی مسکن در فارس

  • 19 آذر 1399 - 14:43
برنامه‌ریزی برای خانه دار شدن ۷ هزار متقاضی مسکن در فارس

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه برای خانه دار شدن حدود ۷ هزار متقاضی مسکن مددجویان و محرومان در استان برنامه ریزی شده است، گفت: در سفر تابستانی معاون رئیس جمهور به فارس سهمیه ۳۵۰۰ واحد به فارس اختصاص یافت.

عطاءالله زمانی چهارشنبه ۱۹ آذر در دیدار با فرماندار شهرستان خرامه افزود: مازاد بر این سهمیه از محل منابع بنیاد مسکن و کمک خیرین و نیکوکاران و اعتبارات دولتی برای پرداخت تسهیلات کم بهره و کمک‌های بلا عوض بهره گیری خواهد شد تا مددجویان و نیازمندان در این استان صاحب سرپناه مناسب شوند.

او با اشاره به اینکه ۱۱۶۲۶۲ مددجوی تحت پوشش بهزیستی و ۲ هزار و ۸۹۱ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) متقاضی مسکن مددجویی در استان فارس هستند، گفت: در قالب این طرح علاوه بر برنامه ریزی برای خانه دار شدن این متقاضیان برای ایجاد سرپناه مناسب جهت ۲ هزار و ۸۴۶ نفر از نیازمندان که زیر پوشش نهادهای حمایتی نیستند هم برنامه ریزی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مقاوم سازی بافت های فرسوده روستایی اشاره کرد و آن را از اولویت‌های اساسی دراستان فارس دانست و اظهار کرد: هر چند شاخص مقاوم سازی بافت‌های فرسوده  در استان فارس فراتر از متوسط کشوری است اما برای اجرای باقیمانده این طرح نیز باید شتاب بیشتری به فعالیت‌ها داد.

زمانی همچنین به اعطای تسهیلات کم بهره و بلاعوض برای مقاوم سازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و با بیان اینکه ۵۶.۸ درصد خانوارهای روستایی فارس از مسکن مقاوم سازی شده برخوردار هستندظ، گفت: مقاوم سازی مناطق روستایی و بهبود بافت‌های فرسوده  در کاهش تلفات جانی و مالی حوادث پیش بینی نشده بسیار موثر است.

او ادامه داد :  ۲۳۵ هزار و ۲۶۸ واحد مسکونی روستایی در فارس تاکنون مقاوم سازی شده است. تجربه زمین لرزه‌های ویرانگر در جنوب و غرب استان فارس در سالهای گذشته نشان دهنده کمترین خسارت‌ها در مناطقی است که مقاوم سازی مناطق روستایی در آنها اجرا شده است ، واحدهای مقاوم سازی شده در این مناطق به خوبی توانست در برابر سیل و زلزله و سایر حوادث تاب آوری داشته باشد.

محمدرضا ابراهیمی، فرماندار شهرستان خرامه نیز در این دیدار، د خواستار تخصیص قیر به پروژه‌های بهسازی روستاهای این شهرستان شد و افزود: توسعه طرح هادی معزآباد جابری ، توسعه طرح هادی اسلام آباد و بازنگری در طرح‌های هادی سایر روستاهای توانمند برای توسعه یک مطالبه عمومی دراین شهرستان است.

ابراهیمی بر لزوم ارتقای شاخص‌های خدماتی، عمرانی، زیرساختی و بهسازی روستاهای شهرستان خرامه تاکید کرد و ادامه داد: تامین مسکن مددجویان و نیازمندان از جمله فعالیت‌های مردم پسند است که بنیاد مسکن دنبال می‌کند ، شهرستان خرامه نیز در این مقوله نیازمند توجه و بهره مندی از سهیمه مناسب برای تامین سرپناه اقشار آسیب پذیر و مددجویان است.

دیدگاه