توضیحات شهردار شیراز در خصوص آبگرفتگی‌ها در این شهر

  • 16 آذر 1399 - 16:50
توضیحات شهردار شیراز در خصوص آبگرفتگی‌ها در این شهر

شهردار شیراز اعلام کرد، اگرچه با تشدید بارش‌ها شاهد آبگرفتگی در برخی از نقاط این کلانشهر بودیم اما کانال‌های دفع آب سطحی به خوبی عمل کرده و اکنون مشکلی در این باره وجود ندارد.

حیدر اسکندرپور در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفت: اگرچه بارش باران از شامگاه شنبه ١۵ آذر در شیراز آغاز شد اما تا ساعت ١٠ صبح امروز یکشنبه ١۶ آذر بدون آبگرفتگی بارش‌ها ادامه پیدا کرد و از ساعت ١١ صبح امروز با شدت بالای بارش مواجه شدیم.

شهردار شیراز ادامه داد: زمانی که شدت بارش بالا باشد طبیعی است که حجم روان آب زیادتری در شهر جاری می‌شود.

وی با بیان اینکه اغلب نقاط شهر از جمله بلوار سرداران، خیابان سعدی، صنایع و دروازه قرآن را شخصا بازید کرده‌ام، گفت: حجم زیادی از روان آب‌ها تخلیه شده که نشان از عملکرد خوب کانال‌ها دارد اما در برخی از نقاط شهر هم مشکلات ناشی از آبگرفتگی حادث شده که باید پس از این بارش نسبت به تغییر لوله‌ها اقدام شود.

اسکندرپور خاطرنشان کرد:زیر گذر صنایع از نقاطی است که به دلیل حجم زیادی از روان آب‌هایی که از مسیر دکتر حسابی می‌گذرد، دچار آبگرفتگی شده بود.

او عنوان کرد: با شدت گرفتن بارش شاهد آبگرفتگی در گود گل کنان شهرک سعدی بودیم اما اکنون هیچ آبگرفتگی وجود ندارد و روان آب ها به کانال‌ها هدایت می‌شود.لوله‌ای که در این منطقه در حال اجراست هنوز کامل نشده در این بارش روان آب ایجاد شد که از جدول خارج و وارد خیابان شد.

شهردار شیراز اضافه کرد: در بلوار سرداران هم روان آب زیادی از تونل سعدی ایجاد شده بود.در تقاطع شهیدان یغمور نیز چون هنوز کانال‌های دفع آب سطحی آن کامل نشده شاهد آبگرفتگی هستیم.همکاران ما مشغول هستند تا مشکل این نقطه را هم برطرف کنند.

اسکندرپور خاطرنشان کرد: پس از بارش شدید در برخی نقاط آبگرفتگی ایجاد شد اما کمتر از نیم ساعت به سمت کانال‌ها و مجموعه‌های دفع آب‌های سطحی هدایت و از تداوم مشکل جلوگیری شد.

دیدگاه