تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

امدادرسانی هلال احمر فارس به مناطق گرفتار سیلاب

  • 16 آذر 1399 - 16:45
امدادرسانی هلال احمر فارس به مناطق گرفتار سیلاب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس اعلام کرد: از شامگاه ۱۵ آذر تاکنون ۱۰ شهرستان آباده، استهبان، مرودشت، رستم، خنج، شیراز، ارسنجان، ممسنی، نی‌ریز و خرم‌بید در این استان تحت تاثیر سیل و آب‌گرفتگی قرار دارند.

حسین درویشی  روز یکشنبه ۱۶ آذرماه با تشریح گزارش عملیات امدادی سیل و آب‌گرفتگی در استان فارس گفت: تاکنون ۷۷ امدادگر و نجاتگر استان فارس به افراد محصور در سیل و آب‌گرفتگی خدمت‌رسانی کرده‌ و در این زمینه خدمات امدادی لازم را به حادثه دیدگان ارائه داده‌اند.

وی با اشاره به ارائه خدمات شبانه‌روزی امدادگران هلال‌احمر در شهر، روستا و مناطق عشایرنشین استان فارس، اظهار کرد: بر این اساس ۱۸ تیم عملیاتی امدادی به کارگرفته شده و مابقی گروه‌ها نیز در آماده‌باش قرار دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال ‌احمر استان فارس در ادامه بیان کرد: اقلام امدادی و زیستی بین حادثه دیدگان متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

معاون امداد و نجات هلال احمر فارس نیز در گفت‌وگو با ایرنا عنوان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی در خصوص بارندگی، در تمامی ۲۶ شعبه شهرستان در سراسر فارس با وجود وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی آماده‌باش کامل اعلام شده است.

مهدی خوبیار افزود: آمادگی صد درصدی تمامی نیروهای هلال احمر فارس برای پاسخگویی به هر نوع حادثه در غرب، شمال غرب و مرکز استان صورت پذیرفته است؛ همچنین با توجه به اینکه هلال احمر فارس معین استان‌های حادثه‌خیزی همچون خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، کرمان و هرمزگان است، با اعلام وضعیت خطر آماده خدمت‌رسانی به دیگر نقاط کشور نیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه در موج قبلی بارش‌ها آبگرفتگی و سیل چندان آسیبی به مردم وارد نکرد، اظهار داشت: در حال حاضر نیز بازرسی از منازل و در اختیار نهادن نایلون، اقلام زیستی، موکت، پتو و وسایل گرمایشی در مناطق آسیب دیده از باران در حال انجام است.

معاون امداد و نجات هلال احمر فارس با اشاره به اینکه در ایام بارندگی و حتی پس از اتمام باران در مکان‌هایی که احتمال جمع‌شدن ‌آب وجود دارد هر لحظه ممکن است سیل و آبگرفتگی رخ دهد، از مردم درخواست کرد در صورت بروز مشکل با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند تا تیم‌های امدادی و ارزیاب به منطقه اعلامی، اعزام شوند.

دیدگاه