ابتلای ۷۷ هزار شیرازی به کرونا در۹ ماه گذشته

  • 15 آذر 1399 - 16:44
ابتلای ۷۷ هزار شیرازی به کرونا در۹ ماه گذشته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از بین حدود ۱۵۲ هزار بیمار شناسایی شده کووید۱۹ در استان فارس، بالغ بر ۷۷ هزار نفر ساکن شهرستان شیراز هستند.

عبدالرسول همتی شنبه ۱۵ آذر در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار توزیع بیماری کرونا در فارس، گفت: از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون، ۵۱۰ هزار نمونه مورد آزمایش قرار گرفته که از این بین ۱۵۱ هزار و ۹۹۷ مورد مثبت بوده است.

همتی شمار مبتلایان شناسایی شده در شیراز را ۷۶ هزار و ۶۱۹ نفر اعلام و خاطرنشان کرد که بعد از شیراز، شهرستان‌های کازرون با ۴۱۷۷ مورد، مرودشت با ۳۸۱۳ مورد و فیروزآباد با ۲ ۵۸۴ مورد در رده‌های بعدی قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عین حال یادآور شد که آمار مربوط به شهرستان‌های جهرم، فسا و لارستان به شکل جداگانه از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی آن مناطق اعلام می‌شود.

او خاطرنشان کرد که ممسنی دو هزار و ۵۱۹ مورد؛ آباده دو هزار و ۴۴۷ مورد؛ داراب دو هزار و ۴۰۸ مورد؛ کوار دو هزار و ۳۹۱ مورد؛ سپیدان هزار و ۷۹۴ مورد؛ استهبان هزار و ۵۲۰ مورد؛ نی ریز هزار و ۳۵۳ مورد؛ زرین دشت هزار و ۳۴۳ مورد؛ اقلید هزار و ۳۴۲ مورد؛ قیروکارزین هزار و ۳۱۴ مورد؛ کوه چنار هزار و ۲۹۱ مورد؛ خرم بید هزار و ۱۸۷ مورد؛ زرقان هزار و ۱۲۵ مورد؛ لامرد هزار و ۴۶ مورد؛ رستم هزار و ۴۵ مورد؛ پاسارگاد ۹۷۵ مورد؛ فراشبند ۹۰۵ مورد؛ خرامه ۸۹۶ مورد؛ ارسنجان ۸۱۶ مورد؛ سروستان ۶۵۸ مورد؛ مهر ۶۲۹ مورد؛ بوانات ۵۳۷ مورد؛ بیضا ۴۷۹ مورد؛ بختگان ۴۶۱ مورد؛ سرچهان ۳۶۲ مورد از کل بیماران را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون علوم پزشکی شیراز شمار قربانیان کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس را ۳۲ نفر ذکر و اضافه کرد: با اضافه شدن این تعداد، جمع کل قربانیان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون در فارس به ۲۶۴۹ نفر رسیده است.

همتی مجموع بهبود یافتگان از این بیماری را طی بیش از ۹ ماه گذشته در فارس، ۱۴۱ هزار و ۶۷۵ نفر اعلام و خاطرنشان کرد که خوشبختانه بالغ بر ۹۰ درصد از کل بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در فارس از بیماری رهایی یافته‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن قدردانی از شهروندان استان فارس به واسطه آنچه همراهی خوب با مجموعه سلامت می‌خواند، گفت: طی هفته‌های اخیر شاهد همراهی اکثر قابل توجه مردم فارس با شیوه‌نامه‌های بهداشتی بودیم و امیدواریم با استمرار این روند، شاهد بهبود وضعیت شیوع بیماری در استان باشیم.

دیدگاه