شمار مبتلایان به کرونا در فارس از ۱۵۰ هزار نفر فراتر رفت

  • 13 آذر 1399 - 15:40
شمار مبتلایان به کرونا در فارس از ۱۵۰ هزار نفر فراتر رفت

روح الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، ۵۰۴ هزار و ۶۸۳ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه و به آزمایشگاه‌های تشخیصی در استان ارسال شده که از این تعداد، ۱۵۰ هزار و ۲۵۳ مورد مثبت شناسایی شده است.

حسینی آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدا شیوع کروناویروس تاکنون، ۱۳۸ هزار و ۸۱۶ نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به بستری هزار و ۸۵۰ بیمار مشکوک و یا دارای علامت ابتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان، اضافه کرد: از این تعداد، ۳۱۹ بیمار کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۲۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، آمار جان باختگان کرونا ویروس در فارس، از ابتدای شیوع تاکنون به دو هزار و ۵۸۹ نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از تردد‌های غیرضرور، می‌تواند از ابتلا به کروناویروس پیشگیری کند.

دیدگاه