محدودیت‌های کرونایی در ۳۶ شهرستان فارس ادامه دارد

  • 13 آذر 1399 - 8:34
محدودیت‌های کرونایی در ۳۶ شهرستان فارس ادامه دارد

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی در ۳۶ شهرستان استان تداوم دارد گفت: در حال حاضر ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز و مابقی در وضعیت زرد و نارنجی هستند.

عبدالرضا قاسمپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هر شهر و شهرستانی متناسب با طبقه بندی و رنگ بندی انجام شده محدودیت‌ها در تردد خودرویی، فعالیت مشاغل، کسب و کارها، فعالیت مراکز آموزشی، مراسم های فرهنگی و اجتماعی و دورکاری کارکنان دولت اعمال می شود.

وی با بیان اینکه همراهی مردم باعث کاهش آمار بستری ها و تعداد مبتلایان شده است، اظهارکرد: شاخص سطح بندی شهرستان، بستری تست پی سی آر مثبت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است و تا چهار نفر در وضعیت زرد، تا ۶ نفر در وضعیت نارنجی و بیش از ۱۰ نفر در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

معاون استاندار فارس گفت: شهرهایی قرمز می شوند که روزانه بیش از ۱۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تست پی سی آر آنان مثبت باشد.

احتمال نداشتن شهرستان با وضعیت قرمز در فارس از ۱۷ آذرماه

قاسمپور افزود: از دوشنبه ۱۷ آذرماه رنگ بندی جدید وضعیت شیوع کرونا اعلام می شود و دانشگاه های علوم پزشکی استان نیز بررسی های دقیق و کامل و جامع را انجام می دهند.

وی ادامه داد: دوشنبه هفته آینده تعداد زیادی از شهرستان ها که در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد هستند با تغییر رنگ بندی مواجه می شوند و ممکن است از دوشنبه شهرستان قرمزی نداشته باشیم.

وی اضافه کزد: ممکن است در صورت داشتن شهرستان قرمز تعداد آنان ۲ تا چهار شهرستان باشد و بیشتر شهرستان ها در وضعیت زرد و سفید قرار گیرند و این هم از اثر همراهی و حمایت مردم و اصناف و کادر بهداشت و درمان است که ما قدردان آنان هستیم.

معاون استاندار فارس گفت: وحدت و همدلی موجود در سطح استان با راهبری استاندار در همه مسایل و موضوعات باعث شده، این شرایط را در استان داشته باشیم و روز به روز وضعیت در استان فارس بهتر شود.

همراهی مردم تداوم داشته باشد

قاسمپور افزود: مردم در اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، همکاری و همراهی بسیار خوبی داشتند و انتظار این است که به همین شکل در رعایت شیوه نامه های بهداشتی همراهی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: مردم از تردد غیر ضرور در سطح شهر خودداری و در ترددهای ضرور پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: اثرگذاری محدودیت‌ها به این شکل است که ما شاهد کاهش آمار ورودی مبتلایان به بیمارستان‌ها هستیم و تعداد مراجعان کاهش پیدا کرده است.

قاسمپور بیان کرد: همچنین آمار بستری ها کاهش داشته اما متاسفانه آمار فوتی‌ها به طور میانگین ۳۰ تا ۳۳ نفر در روز است که انتظار داریم این تعداد نیز در روزهای آینده کاهش پیدا کند.

افراد دارای تست مثبت کرونا در ادارات خدمات دریافت نمی کنند

معاون استاندار فارس گفت: براساس هماهنگی و برنامه ریزی انجام شده از شنبه ۱۵ آذرماه ۹۹ به افراد دارای تست مثبت کرونا خدماتی در دستگاه های اجرایی و دستگاه قضایی استان ارایه نمی شود و افرادی که تست کرونای آنان مثبت باشد اجازه ورود به ادارات ندارد.

قاسمپور افزود: همچنین سامانه های پایانه های مسافربری اتوبوس، مینی بوس، سواری های بین شهری، قطار و پروازهای هوایی به سامانه ملی وزارت بهداشت متصل شدند و بلیتی برای مسافران دارای تست مثبت کرونا صادر نمی شود.

پلمب ۳۰۰ واحد صنفی و جریمه ۱۸ هزار خودرو در ۲ هفته اخیر

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نظارت ها و بازرسی ها روز به روز تشدید و تقویت می شود، بیان کرد: بیش از ۳۰۰ تیم در سراسر استان کار بازرسی و نظارت را انجام می دهند.

وی ادامه داد: با دستور استاندار فارس، فرمانداران و بخشداران شخصا به اتفاق شهرداران، مدیران نظارتی، دستگاه قضایی، نماینده تعزیرات، نیروی انتظامی و سازمان صمت در اماکن و مراکز شلوغ و پرتردد حضور پیدا می کنند و بر روند فعالیت واحدهای صنفی و خدماتی نظارت دارند و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه همراهی ها خوب بوده اما عده ای تخلف کردند که برابر ضوابط با آنان برخورد شده است، گفت: از یکم آذرماه ۹۹ ابتدای طرح جامع محدودیت های کرونایی تا کنون حدود هفت هزار بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته که حدود ۳۰۰ واحد صنفی پلمب شدند و چهار هزار و ۸۵۵ واحد اخطار گرفتند.

قاسمپور افزود: در بحث ترددهای خودرویی ۲۸ هزار و ۵۷۱ اخطار صادر شده و حدود ۱۲ هزار خودرو برگشت داشته شده اند و نیروی انتطامی به صورت ارشادی عمل کرده است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۱۸ هزار خودرو جریمه ۲۰۰ هزار تومانی، ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی شدند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۴۵۰ هزار بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی انجام شده که ۱۳ هزار مورد اخطار و هشت هزار مورد پلمب به دنبال داشته است.

مراسم های فرهنگی و اجتماعی و نماز جمعه در تمام شهرستان ها تعطیل است

قاسمپور در ادامه بیان کرد: مراسم های فرهنگی و اجتماعی در هر سه وضعیت قرمز، نارنجی و زرد با تعطیلی کامل مواجه هستند و نماز جمعه در هر سه وضعیت تا اطلاع ثانوی تعطیل است که همکاری خوبی در این زمینه صورت می گیرد و انتظار تداوم این همکاری ها است.

وی ادامه داد: به زودی مرکز هماهنگی مشارکت های مردمی را راه اندازی می کنیم؛ همچنین طرح محله محور با قوت در سطح استان در دست اجرا است.

معاون استاندار فارس گفت: آن دسته از کسانی که نسبت به جریمه های اعمال شده معترض بودند و برای کار ضروری از خودرو شخصی استفاده کردند از قبل هماهنگ شده و اخیرا نیز به پلیس راهور و پلیس راه تاکید کردیم تا مردم با مشکلی مواجه نشوند.

قاسمپور افزود: برای کارهای ضروری مردم با ارایه مستندات لازم می توانند عبور و مرور کنند و اگر جریمه ای اعمال شده از طریق پلیس حذف می شود.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان های دارای وضعیت قرمز شیوع ویروس در فارس کرونا شامل نی ریز، ممسنی، گراش، شیراز، کازرون، قیرو کارزین، داراب، خفر، خرامه، جهرم و سپیدان هستند.

همچنین شهرستان های آباده، ارسنجان، استهبان، پاسارگاد، خرمبید، خنج، رستم، زرقان، زرین دشت، سروستان، فسا، فیروزآباد، کوار، کوه چنار، لارستان، مرودشت و مهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دیدگاه