۳۵ تن دیگر بر اثر کرونا در فارس جان باختند

  • 08 آذر 1399 - 16:48
۳۵ تن دیگر بر اثر کرونا در فارس جان باختند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز شنبه ۸ آذر در ارائه گزارش مربوط به آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، به خبرنگاران گفت: با مرگ ۳۵ هم استانی دیگر طی روز گذشته، مجموع جانباختگان ناشی از این بیماری از ابتدای شیوع در استان فارس، به ۲۴۲۷ نفر رسیده است.

عبدالرسول همتی با بیان اینکه تا صبح امروز، شنبه هشتم آذر ۴۹۰ هزار نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان فارس بررسی شده است، شمار افراد با تست مثبت قطعی از ابتدا تاکنون در فارس را ۱۴۴ هزار و ۵۸۵ نفر ذکر کرد.

او همچنین گفت: هم اکنون ۲۱۷۴ بیمار مشکوک یا دارای علامت کووید۱۹ در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از میان آنان ۳۷۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، تحت مراقبت های ویژه درمانی قرار دارند.

همتی با آرزوی سلامتی برای مبتلایان، از بهبودی ۱۳۰ هزار و ۳۲۳ بیمار مبتلا به کروناویروس در فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد و گفت: خوشبختانه معادل ۹۰ درصد از مجموع مبتلایان به این بیماری، در استان فارس بهبود یافته‌اند.

آمار مبتلایان به کرونا در فارس

او بیشترین تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان فارس را مربوط به شیراز دانست و گفت: تاکنون ۷۲ هزار و ۸۸۳ مورد مثبت قطعی در شهرستان شیراز مشخص شده است.

همتی گفت: از کل بیماران بیماران شناسایی شده در فارس، ۳ هزار و ۹۸۵ مورد در شهرستان کازرون، ۳ هزار و ۶۸۵ مورد در مرودشت، ۳هزار و ۴۶۱ مورد در فیروزآباد، دو هزار و ۳۹۱ مورد در آباده، دو هزار و ۳۵۲ مورد در ممسنی، دو هزار و ۳۲۲ مورد در داراب، دو هزار و ۳۲۱ مورد در کوار، هزار و ۷۲۹ مورد در سپیدان، هزار و ۴۶۱ مورد در استهبان، هزار و ۲۹۵ مورد در اقلید، هزار و ۲۷۷ مورد در نی ریز، هزار و ۲۵۷ مورد در زرین دشت، هزار و ۲۴۵ مورد در قیروکارزین، هزار و ۱۸۳ مورد در کوه چنار، هزار و ۱۵۸ مورد خرم بید، هزار و ۹۴ مورد در زرقان، هزار و ۲۱ مورد در لامرد، ۹۷۳ در مورد رستم، ۹۳۲ مورد در پاسارگاد، ۸۶۶ مورد در فراشبند، ۸۵۳ مورد در خرامه، ۷۸۵ مورد در ارسنجان، ۶۳۴ مورد در سروستان، ۶۲۳ مورد در مُهر، ۵۱۴ مورد در بوانات، ۴۶۳ مورد در بیضا، ۴۰۷ مورد در بختگان و ۳۴۸ مورد در سرچهان بوده است.

کاهش آمار ورودی بیماران به مراکز درمانی

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از شهروندانی که اصول بهداشتی توصیه شده را به ویژه در ایام اجرای محدودیت ها رعایت می‌کنند، خواستار پرهیز از حضور غیرضروری در معابر شهری شد و اعلام کرد: همکاری مردم سبب کاهش آمار ورودی مبتلایان به مراکز منتخب درمان سرپایی سلامت (۱۶ ساعته) و بیمارستان ها شده که استمرار آن، نیازمند رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم است.

مراجعه به پزشک و بیمارستان را به تاخیر نیندازید

همتی از مردم خواست تا اگر به تشخیص پزشک، نیازمند بستری شدن هستند، بدون وقفه به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده تا اقدامات موردنیاز برای ارائه خدمات تکمیلی درمانی ارائه شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد: بررسی ها نشان می دهد افرادی که به دستور پزشک، نیاز به بستری شدن داشته و دیر به مراکز درمانی مراجعه کرده یا مراجعه نکرده اند، در فرآیند درمان با مشکلات جدی مواجه شده اند.

دیدگاه