تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

کرونا در فارس؛ بیش از ۱۲۹ هزار مبتلا و ۲۱۲۶ جان‌باخته

  • 30 آبان 1399 - 16:34
کرونا در فارس؛ بیش از ۱۲۹ هزار مبتلا و ۲۱۲۶ جان‌باخته

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از افزایش موارد نمونه گیری به ۴۵۶ هزار و ۱۳۰ مورد از ابتدای شیوع بیماری خبر داد و گفت: با بررسی تست‌های انجام شده، تا امروز، سی ام آبان، ۱۲۹ هزار و ۹۷۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، روح الله حسینی با ابراز تاسف از جان باختن ۳۰ هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در روز گذشته تاکنون، مجموع آمار جانباختگان این بیماری را در حدود ۹ ماه گذشته در فارس، دو هزار و ۱۲۶ نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به بستری دو هزار و ۳۹۱ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان که ۴۷۲ نفر از این بیماران نیز در روز گذشته تاکنون پذیرش شده اند، افزود: از این تعداد ۳۹۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

حسینی به آمار بهبودیافتگان این بیماری از ابتدای شیوع اشاره کرد که تا امروز، سی ام آبان، به عدد ۱۱۱هزار و ۹۸۵ نفر رسیده و برای دیگر بیماران نیز آرزوی سلامتی کرد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های پیش بینی شده برای کنترل این بیماری از فردا، یکم آذر در استان آغاز می‌شود، از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان در طول این مدت، نسبت به رعایت این محدودیت‌ها دقت نظر ویژه داشته و به ویژه از دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد بتوان به کمک این فرصت ایجاد شده، شرایط کنونی را بهبود بخشید و مردم استان فارس روز‌های بهتری را پیش رو داشته باشند.

دیدگاه