شمار جان‌باختگان کرونا در فارس از ۲ هزار نفر فراتر رفت

  • 27 آبان 1399 - 18:46
شمار جان‌باختگان کرونا در فارس از ۲ هزار نفر فراتر رفت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۳۷ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته در فارس جان باختند که با افزوده شدن این تعداد، جان باختگان استان از ابتدای شیوع تاکنون از مرز دو هزار نفر عبور کرد و به دو هزار و ۲۶ نفر رسید.

علی اکبری افزود: با نمونه گیری ۴۴۱هزار و ۱۵۵ مورد از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، ۱۲۲ هزار و ۷۸۱ بیمار مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.

وی تعداد بیماران بستری مشکوک و علامت دار را بر اساس آخرین گزارش ها، هزار و ۹۴۴ بیمار اعلام کرد که از این تعداد، ۳۵۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

بستری ۴۲۳ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته

اکبری با بیان این که در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۲۳ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان به دلیل داشتن علایم کروناویروس بستری شده اند افزود: این درحالیست که در این مدت فقط ۲۷۳ بیمار ترخیص شده اند و این آمار نشان دهنده حجم بالای ورودی بیمارستان‌های استان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمار بهبودیافتگان این بیماری را که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ۱۰۵ هزار و ۲۵۳ بیمار اعلام کرد.

وی با تاکید بر لزوم جدی‌تر گرفتن توصیه‌های بهداشتی نسبت به گذشته، از مردم استان خواست تا در موارد غیرضروری از منزل خارج نشده و استفاده از ماسک را نیز جزو اولویت‌های جدی قلمداد کنند.

دیدگاه