شمار جان‌باختگان کرونا در فارس به مرز ۲ هزار نفر رسید

  • 26 آبان 1399 - 16:00
شمار جان‌باختگان کرونا در فارس به مرز ۲ هزار نفر رسید

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: متاسفانه ۳۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند و با این موارد جدید، آمار موارد فوتی به علت ابتلا به کرونا ویروس در فارس به هزار و ۹۸۹ نفر رسیده است.

همتی اظهارداشت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۴۳۵ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۲۰ هزار و ۲۱۸ مورد مثبت شناسایی شده است.

او آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۱۰۳ هزار و ۵۱۳ نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون هزار و ۸۱۳ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۵۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کووید۱۹ و فوت ناشی از آن در استان فارس، تاکید کرد: بیاییم با استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از تردد‌های غیرضرور، از ابتلا به کروناویروس پیشگیری کنیم.

دیدگاه