شمار جان‌باختگان کرونا در فارس به ۱۹۵۰ نفر رسید

  • 25 آبان 1399 - 16:40
شمار جان‌باختگان کرونا در فارس به ۱۹۵۰ نفر رسید

علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با جان باختن ۴۱ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در استان در ۲۴ ساعت گذشته، آمار جان باختگان این بیماری در فارس به هزار و ۹۵۰ نفر افزایش یافت.

اکبری افزود: از ابتدای شیوع کرونا در فارس تا کنون ۴۳۰ هزار و ۶۸۲ مورد نمونه گیری شناسایی کووید۱۹ در استان فارس انجام شده که ۱۱۷ هزار و ۶۸۷ مورد مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.

وی با بیان این که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان پذیرش شده اند ادامه داد: وضعیت تخت‌های بیمارستانی بحرانی و کمبود تخت برای پذیرش بیماران کووید ۱۹ بسیار بسیاری جدی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: هم اکنون هزار و ۹۸۷ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۳۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

به گفته اکبری، از ابتدای شیوع تاکنون، ۱۰۱ هزار و ۱۷۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: حمایت مردم در شرایط کنونی از مدافعان سلامت، با رعایت اصول بهداشتی، نقش موثری در برون رفت از این بحران دارد و لازم است مردم بیش از پیش نسبت به رعایت اصول مهمی مانند استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و مهمانی ها، دقت نظر داشته باشند.

دیدگاه