وضعیت ۳۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در فارس وخیم است

  • 24 آبان 1399 - 15:06
وضعیت ۳۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در فارس وخیم است

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هم اکنون دو هزار و ۴۶ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۲۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

همتی افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۴۲۶ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۱۵ هزار و ۵۱۶ مورد مثبت شناسایی شده است.

وی گفت: از مجموع ۱۱۵ هزار و ۵۱۶ مورد شناسایی شده، ۵۷ هزار و ۹۰۷ مورد مربوط به شیراز؛ کازرون سه هزار و ۱۶۹ مورد؛ مرودشت دو هزار و ۸۶۵ مورد؛ آباده هزار و ۹۲۷ مورد؛ کوار هزار و ۹۱۰ مورد؛ فیروزآباد هزار و ۸۷۰ مورد؛ داراب هزار و ۶۳۰ مورد؛ ممسنی هزار و ۶۱۷ مورد؛ سپیدان هزار و ۳۶۰ مورد؛ قیروکارزین هزار و ۱۶۲ مورد؛ استهبان هزار و ۹۲ مورد؛ اقلید و زرین دشت هر کدام ۹۸۴ مورد؛ خرم بید ۹۶۷ مورد؛ لامرد ۹۵۳ مورد؛ کوه چنار ۸۶۹ مورد؛ زرقان ۸۵۲ مورد؛ نی ریز ۸۰۷ مورد؛ پاسارگاد ۷۰۹ مورد؛ فراشبند ۶۷۱ مورد؛ رستم ۶۳۶ مورد؛ ارسنجان ۶۱۲ مورد؛ مهر ۶۰۷ مورد؛ خرامه ۵۹۴ مورد؛ سروستان ۴۷۱ مورد؛ بوانات ۳۸۴ مورد؛ بیضا ۳۸۰ مورد؛ سرچهان ۲۴۵ مورد؛ بختگان ۲۱۵ مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه متاسفانه ۳۵ نفر در روز گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند افزود: با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به هزار و ۹۰۹ نفر رسیده است.

همتی ادامه داد: مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان به ۹۸ هزار و ۹۰۶ نفر رسیده است.

وی اظهارداشت: براساس بررسی آخرین وضعیت کروناویروس در استان، ۲۷ شهرستان فارس در وضعیت قرمز یا ویژه و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی یا هشدار به سر می‌برند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اهمیت در خانه ماندن و قرنطینه افراد مبتلا به کروناویروس در قطع زنجیره انتقال توصیه کرد: مردم فهیم استان در صورت مشاهده تردد بیماران مبتلا به کروناویروس در سطح جامعه و خارج از قرنطینه خانگی، می‌توانند با شماره‌های ۱۸۱۹ و ۱۵۹۰ تماس بگیرند تا پیگیری‌های لازم از سوی مراجع ذیصلاح اعمال شود.

دیدگاه