کرونا در فارس؛ بیش از ۱۱۴ هزار مبتلا و ۱۸۷۴ جان‌باخته

  • 23 آبان 1399 - 16:01
کرونا در فارس؛ بیش از ۱۱۴ هزار مبتلا و ۱۸۷۴ جان‌باخته

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت:از ابتدای شیوع کرونا در فارس تا کنون ۴۲۳ هزار و ۷۳۴ مورد نمونه گیری شناسایی کووید۱۹ در استان فارس انجام شده که ۱۱۴ هزار و ۱۵۳ مورد مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.

روح الله حسینی افزود: از نمونه های مثبت شده، ۹۷ هزار و ۴۰۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی با ابراز تاسف از جان باختن ۲۸ هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به این بیماری از دیروز تا امروز گفت: با افزوده شدن این افراد، مجموع جان باختگان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون به هزار و ۸۷۴ نفر در استان فارس رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: در حال حاضر دو هزار و پنج بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۰۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

حسینی با بیان این که حضور در میهمانی و تجمعات و رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی سبب افزایش این بیماری می‌شود، از مردم خواست تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند و با رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک از خانه تا خانه، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی را نیز جدی بگیرند.

دیدگاه