تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

بازداشت ۱۸۸ “شکارچی غیرمجاز” در فارس

  • 15 آبان 1399 - 10:02
بازداشت ۱۸۸ “شکارچی غیرمجاز” در فارس

مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: در مهرماه سال جاری تاکنون ۱۸۸ نفر دستگیر شدند و از این افراد ۹۶ قبضه سلاح مجاز، ۲۷ سلاح غیر مجاز و ۴ قبضه سلاح جنگی نیز کشف شده است.

حمید ظهرابی در تشریح عملکرد یک ماهه منتهی به آبان ماه امسال یگان حفاظت محیط زیست فارس، گفت: در مهرماه با تلاش شبانه روزی سبز جامگان استان عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته به طوری که در این مدت یک ماهه ۱۸۸ نفر شکارچی غیر مجاز دستگیر و در مجموع ۱۲۷ قبضه سلاح کشف و ضبط و پرونده آن‌ها به مقامات قضایی ارجاع شده است.

به گزارش روابط عمومی محیط زیست فارس، او با قدردانی از نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان تصریح کرد: تعداد متخلفان دستگیر شده در سال گذشته در ماه مهر ۱۳۵ نفر بوده که به ۱۸۸ نفر افزایش یافته و تعداد سلاح های کشف شده ۱۱۳ قبضه بوده که به ۱۲۷ قبضه افزایش یافته است که رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

ظهرابی ضمن اشاره به اینکه پایش مستمر ماموران از پرنده فروشی ها، جمعه بازار و دیگر مراکز عرضه و فروش پرندگان بخشی از برنامه های مداوم و مهم یگان حفاظت محیط استان است، افزود: این تلاش ها منجر به کشف تعداد قابل توجهی از انواع جانوران و نیز پرندگان وحشی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: باید قدردان تلاش‌های محیط بانان استان باشیم که علی رغم تمام کمبودها و مشکلات به صورت شبانه روزی به گشت و کنترل و حفاظت از تنوع زیستی استان اهتمام دارند.

دیدگاه