تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

آمار مرگ روزانه ناشی از کرونا در فارس به ۳۴ نفر رسید

  • 12 آبان 1399 - 14:51
آمار مرگ روزانه ناشی از کرونا در فارس به ۳۴ نفر رسید

از ابتدای این هفته، روزانه شاهد افزایش شدید تعداد فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در فارس هستیم و طی ۲۴ ساعت منتهی به صبح ۱۲ آبان، آمار به ۳۴ قربانی رسید تا سیاهترین روز در این استان رقم بخورد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز دوشنبه ۱۲ آبان و در حالیکه به شدت ابراز نگرانی می‌کرد به خبرنگاران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد رقم خوردن بدترین روز فارس در رابطه با مرگ مبتلایان به کرونا و مرگ ۳۴ نفر از بیماران بودیم و این موضوع در کنار تعداد مبتلایان، یک زنگ خطر جدی محسوب می‌شود.

عبدالرسول همتی با اشاره به رسیدن آمار کل مرگ ناشی از کرونا به ۱۴۷۰ نفر در فارس، خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و با انجام تست‌های تشخیصی، بیش از ۲۱۰۰ بیمار جدید در استان فارس شناسایی شده که رقم بسیار بالایی است.

وی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۳۷۶ هزار نمونه آزمایشگاهی در فارس از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، تاکنون ۹۱ هزار و ۴۸۳ مورد مثبت شناسایی شده است.

افزایش شدید تعداد بیماران با وضعیت وخیم در فارس

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۴۹۹ بیمار مشکوک و دارای علامت در بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: از این تعداد، ۲۱۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۷۷ هزار و ۶۱۳ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه استان فارس از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز درآمده و محدودیت های جدید در استان اعمال شده است، افزود: ظرفیت اشغال تخت های بیشتر بیمارستان های استان تکمیل شده و بیماران مبتلا به کرونای بسیاری از بیمارستان های استان برای دریافت خدمات در لیست انتظار قرار دارند.

همتی خطاب به مردم فهیم استان فارس گفت: کنترل بیماری به مسوولیت پذیری تک تک افراد جامعه بستگی دارد، در حال حاضر عده ای از مردم به دلیل بی توجهی و سهل انگاری برخی افراد، به بیماری مبتلا می شوند و جان خود را از دست می دهند. 

به گزارش ایسنا، گزارش‌ها حاکی از تداوم خستگی کادر درمان در سراسر استان و کاهش شدید تعداد تخت‌های بستری ویژه بیماران مبتلا به کرونا ویروس در فارس است. افزایش تعداد بیماران با وضعیت وخیم جسمی و محدودیت در تخت‌های بخش‌های مراقبت ویژه و … زمینه افزایش تعداد قربانیان کرونا ویروس را در این هفته ایجاد کرده است.

دیدگاه