آمار جان‌باختگان کرونا در فارس به ۱۳۲۶ نفر رسید

  • 06 آبان 1399 - 16:20
آمار جان‌باختگان کرونا در فارس به ۱۳۲۶ نفر رسید

علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۲۰ هم استانی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته در استان بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و آمار جانباختگان به هزار و ۳۲۶ نفر رسید.

اکبری با اشاره به افزایش آمار موارد نمونه گیری در استان به بیش از ۳۵۰ هزار و ۸۴۰ مورد از ابتدای شیوع بیماری تاکنون افزود: از این تعداد تاکنون نتیجه نمونه ۸۰ هزار و ۶۷۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی، آمار بیماران بستری در استان را نیز بالا خواند و با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۳۳۶ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اظهارداشت: از این تعداد ۱۸۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمار بهبودیافتگان کروناویروس در استان را که از ابتدای شیوع این بیماری با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ۶۷ هزار و ۸۴۱ نفر، اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی از بالا بودن آمار ابتلا، بستری و جان باختن هم استانی‌ها در اثر کروناویروس طی هفته‌های اخیر، گفت: در این روز‌ها شاهدیم عده‌ای به علت سهل انگاری برخی دیگر جان خود را از دست می‌دهند بطوریکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۰ بیمارمبتلا به کرونا نیازمند به بستری در بیمارستان‌ها را داشتیم، از مردم استان می‌خواهیم برای حفاظت از جان خود و عزیزانشان، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

توصیه دیگر دکتر اکبری پرهیز از حضور در مکان‌هایی مانند مراکز خرید بود که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

دیدگاه