شمار جان‌باختگان کرونا در فارس به ۱۲۷۱ نفر رسید

  • 03 آبان 1399 - 16:04
شمار جان‌باختگان کرونا در فارس به ۱۲۷۱ نفر رسید

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ نفر در فارس بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که آمار جان باختگان کرونا در فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون به هزار و ۲۷۱ نفر رسید.

همتی افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، ۳۴۴ هزار و ۹۷۸ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که از این تعداد، ۷۶ هزار و ۴۷۵ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی گفت: تاکنون ۶۴ هزار و ۲۴۳ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته اند و هم اکنون هزار و ۱۶۵ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۶۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کماکان استان فارس در وضعیت هشدار به سر می‌برد، یادآور شد: ۱۹ شهرستان فارس در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان زرد و سه شهرستان در وضعیت احتیاط یا سفید به سر می‌برند.

وی با اشاره به افزایش تعداد ابتلا، بستری و فوت در فارس، از مردم فهیم استان خواست تا با استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی، شست و شوی دست‌ها و پرهیز از تردد‌های غیرضرور، در این بحران مجموعه سلامت را یاری کنند.

دیدگاه