تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

صف انتظار بیماران مبتلا به کرونا پشت در بیمارستان‌های فارس

  • 23 مهر 1399 - 16:04
صف انتظار بیماران مبتلا به کرونا پشت در بیمارستان‌های فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: متاسفانه ظرفیت اشغال تخت بیشتر بیمارستان‌های فارس تکمیل شده و حتی تعدادی بیمار در لیست انتظار قرار دارند.

دکتر عبدالرسول همتی چهارشنبه ۲۳ مهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: آخرین آمار مربوط به کروناویروس در فارس نشان می‌دهد که طی روز گذشته هشت‌هم استانی دیگر، جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ از دست داده‌اند.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در فارس ۱۱۱۳ نفر براثر این بیماری جان باخته‌اند، از انجام بیش از ۳۱۸ هزار مورد تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی‌ها، ابتلای ۶۴ هزار و ۶۴۲ نفر به قطعیت رسیده است که ۵۷ هزار و ۹۷۸ نفر بهبودی یافته‌اند.

همتی با اعلام اینکه هم‌اکنون ۱۰۹۹ بیمار در مراکز درمانی کرونایی استان فارس بستری هستند، افزود: از مجموع کُل بیماران، تعداد ۱۳۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هفده شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز، چهارده شهرستان در وضعیت هشدار و پنج شهرستان در وضعیت احتیاط قرار دارند.

همتی ابراز امیدواری کرد تا با توجه به محدودیت‌های جدید در استان و همکاری مردم فارس با مجموعه سلامت با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی، شاهد کاهش آمار ابتلا و فوت ناشی از کرونا باشیم.

دیدگاه