افزایش قربانیان کرونا در فارس

  • 20 مهر 1399 - 15:19
افزایش قربانیان کرونا در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ابراز تاسف از جانباختن ۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و همراهی مردم در استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌ها را تنها راه مقابله تاثیرگذار با این بیماری دانست.

سید روح‌الله حسینی یکشنبه ۲۰ مهر در جلسه خبری بیان وضعیت آماری کووید۱۹ در استان فارس گفت: استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری، بحث گرفتن آزمایش از افراد دارای علامت و مشکوک به کرونا را در دستور کار قرار داد و مراکز ۱۶ ساعته را با هدف تداوم این اقدام و ارائه خدمات اولیه به شهروندان راه‌اندازی و فعال کرد.

حسینی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا در اسفند سال گذشته تا صبح ۲۰ مهر، ۳۱۲ هزار و ۸۳۷ نمونه از افراد مشکوک و دارای علامت بیماری کرونا، گرفته شده است، گفت: از بین این نمونه‌ها ۶۲ هزار و ۳۳۶ نفر مثبت و بیمار تشخیص داده شده‌اند.

او با بیان اینکه درصد افراد بهبود یافته از بیماری کرونا در فارس بیش از ۹۰ درصد بوده است، گفت: ۵۵ هزار و ۶۴۸ نفر از بیماران، کاملا بهبود یافته و از قرنطینه خانگی خارج یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

حسینی با ابراز تاثر از اینکه تاکنون ۱۰۸۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس فوت کرده‌اند، گفت: تا صبح امروز ۱۱۰۹ بیمار در بیمارستان‌های فارس بستری هستند و از این تعداد ۱۰۸ نفر در بخش‌های ICU، خدمات مراقبت ویژه دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: براساس استانداردهای تعیین شده ستاد ملی مبارزه با کرونا، ۱۵ شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به حاکم بودن وضعیت قرمز در اکثر شهرستان‌های فارس، رنگ وضعیت کلی این استان هم در آستانه قرمز شدن قرار دارد و این موضوع نشان دهنده حساسیت شرایط است.

او با اشاره به تداوم وضعیت صعودی تعداد بیماران و فوت شدگان در فارس، گفت: شهروندان باید متوجه باشند که بهترین و موثرترین و تنها راه مقابله تاثیرگذار با کروناویروس، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خصوصا استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی است.

دیدگاه