ابراز نگرانی از افزایش بیماران مبتلا به کرونا در فارس

  • 18 مهر 1399 - 16:04
ابراز نگرانی از افزایش بیماران مبتلا به کرونا در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر در فارس به کرونا مبتلا شده‌اند، از تداوم روند صعودی تعداد مبتلایان و شمار بیماران با وضعیت وخیم بستری در ICU بیمارستان‌های این استان، به شدت ابراز نگرانی کرد.

سید روح‌الله حسینی جمعه ۱۸ مهر در جلسه ارائه آخرین آمار وضعیت کروناویروس، به خبرنگاران گفت: از تعداد کل ۳۰۸ هزار و ۳۴۷ مورد تست ابتلا به کرونای انجام شده طی حدود هشت ماه گذشته در کل فارس، ۶۰ هزار و ۶۹۴ مورد مثبت تشخیص داده شده است.

این پزشک متخصص طب اورژانس، با یادآوری اینکه ۵۴ هزار و ۳۱۰ بیمار از ابتدای اپیدمی کرونا در فارس بهبود یافته‌اند، گفت: اکنون ۱۱۰۰ بیمار در بیمارستان‌های فارس بستری هستند و ۱۱۳ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

حسینی این آمار را بیشترین عدد طی حداقل یکماه گذشته دانست و گفت: متاسفانه با فوت ۷ بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان کووید۱۹ در استان فارس به ۱۰۶۳ نفر رسیده است.

حسینی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه هیچ یک از شهروندان، به کرونا مبتلا نشوند، تاکید کرد که ویروس کرونا از کوچکترین اهمال و سهل‌انگاری برای بیمار کردن افراد استفاده می‌کند بنابراین، همه باید نسبت به خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی دقت‌ نظر و حساسیت داشته باشیم.

دیدگاه