جذب ۱۱۷ بهورز به‌زودی در استان فارس

  • 26 شهریور 1399 - 12:05
جذب ۱۱۷ بهورز به‌زودی در استان فارس

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: به‌زودی ۱۱۷ بهورز برای تامین نیاز پرسنل خانه‌های بهداشت روستایی و عشایری استان فارس عملیاتی خواهد شد.

دکتر عبدالرسول همتی چهارشنبه ۲۶ در جمع گروهی از بهورزان گفت: بهورزی از خدمات مهم و ارزشمند حوزه سلامت بوده که همواره نیازمند توجه است و بهورزان بهترین لحظات زندگی خود را صرف ارایه خدمت به مردم روستا می کنند، بهورزان را می‌توان نمادی بزرگ از خدمت صادقانه و بی‌ منت در جامعه دانست و نقش این تلاشگران در ارتقای سلامت جامعه بسیار ارزنده است.

همتی با تاکید بر اینکه حوزه سلامت جامعه امروز با تلاش و کوشش ویژه بهورزان به نقطه مطلوبی رسیده است، گفت: استان فارس دارای یک هزار و ۶۲۰ بهورز و ۹۲۰ خانه بهداشت فعال است که با توجه به از کارافتادگی، بازنشستگی و تغییر ردیف برخی از بهورزان، تامین نیروی انسانی موردنیاز امری ضروری است.

او با اعلام اینکه در راستای تامین بهورزان موردنیاز تا پایان سال ۱۴۰۰، با پیگیری های مستمر انجام شده، مجوزهای جذب ۱۱۷ بهورز در سال جاری گرفته شده است، اضافه کرد: از این تعداد، ۱۷ بهورز روستا و ۱۵ بهورز عشایری به صورت پیمانی و ۷۵ بهورز روستا نیز به صورت قرارداد کار معین جذب می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز توضیح داد: رشته های مامایی، بهداشت عمومی و پرستاری رشته های موردنیاز برای خانم ها و رشته های بهداشت عمومی، بهداشت محیط و پرستاری نیز برای آقایان است که در مرحله نخست نام نویسی، باید مدارک متقاضیان به مراکز بهداشت شهرستان ها تحویل شود.

او یادآور شد: نام نویسی الکترونیکی پس از تایید مدارک اولیه از سوی رابط شهرستان انجام می شود و بر اساس آیین نامه وزارت بهداشت، بومی بودن و فقط داشتن مدرک کاردانی و یا کارشناسی از دیگر شرایط جذب این بهورزان است.

به گفته همتی در دانشگاه، افراد واجد شرایط می توانند برای اطلاع از زمان و شرایط نام نویسی به سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به نشانی https://sums.ac.ir بخش اطلاعیه ها مراجعه کنند.

دیدگاه