زلزله محمله به برخی ساختمان‌ها خسارت زد

  • 18 شهریور 1399 - 10:45
زلزله محمله به برخی ساختمان‌ها خسارت زد

فرماندار شهرستان خُنج اعلام کرد که زلزله صبح امروز سه‌شنبه ۱۸ شهریور به برخی از ساختمان‌های قدیمی در منطقه محمله خسارات جزئی وارد کرده است.

مختار عباسی ضمن بیان اینکه زلزله ۴.۴ ریشتری صبح سه‌شنبه ۱۸ شهریور، خسارت جانی به دنبال نداشته است، از تداوم ارزیابی‌ها برای برآورد ریالی خسارات خبر داد.

عباسی خاطرنشان کرد که بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه، تیم ارزیاب هلال احمر برای برآورد خسارت احتمالی در منطقه مستقر شده است.

فرماندار شهرستان خُنج، با تایید بروز ترک خوردگی در دیوارهای برخی از واحدهای مسکونی روستایی و ساختمان‌های قدیمی، گفت: شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان برای مقابله با حوادث قهری، آمادگی کامل دارد.

زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۴ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح امروز سه شنبه حوالی منطقه محمله در شهرستان خنج و در استان فارس را لرزاند.

این زلزله که ساعت ۶ و ۴ دقیقه و ۱۸ ثانیه صبح روز سه شنبه به وقوع پیوست، با موقعیت ۵۳.۲۵ طول جغرافیایی و ۲۷.۷۸ عرض جغرافیایی و در عمق ۵ کیلومتری از سطح زمین ثبت شده است.

این زمین لرزه در ۱۸ کیلومتری بخش محمله (فارس) و ۲۱ کیلومتری شهرستان خنج (فارس) و ۳۰ کیلومتری علامرودشت (فارس) به وقوع پیوسته است.

همچنین کانون محل وقوع زلزله در ۲۱۵ کیلومتری شیراز و ۲۶۸ کیلومتری استان بوشهراعلام شده است.

دیدگاه