یک نفر از هر سه نفر مراجعه کننده آزمایش کرونا در فارس نمونه مثبت دارد

  • 11 شهریور 1399 - 16:17
یک نفر از هر سه نفر مراجعه کننده آزمایش کرونا در فارس نمونه مثبت دارد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه یک نفر از هر سه نفر مراجعه کننده آزمایش کرونا در فارس نمونه مثبت دارد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۲۵۴ هزار آزمایش از مردم این استان گرفته شده که از این تعداد ۴۳ هزار و ۲۵۴ هزار نمونه مثبت گزارش شده است.

عبدالرسول همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : استان فارس ۱۱.۵ درصد موارد مثبت کرونا در کل کشور را به خود اختصاص داده اما ۳.۵ درصد تعداد فوتی کشور متعلق به فارس است ، پایین بودن تعداد موارد فوتی به نسبت تعداد مبتلایان نتیجه کارکرد مثبت و خوب کادر درمان است.

دکتر همتی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد از تست‌های کرونا در فارس مثبت اعلام شده است، افزود: از هر ۳ مراجعه کننده یک نفر به بیماری کرونا در این استان مبتلا می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بهبودی ۹۳ درصد از افراد بیمار مبتلا به کرونا در این استان خبر داد و تعداد افراد بستری شده در مراکز درمانی فارس را ۸۲۴ بیمار اعلام کرد که معادل ۵۳ درصد ظرفیت بیمارستان‌ها را شامل می شود وگفت: در حال حاضر ۹۵ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه در مراکز درمانی بستری هستند.

این مقام مسوول از راه‌اندازی مراکز ۱۶ ساعته کرونا در سطح استان خبر داد و گفت: ۶ مرکز در کلانشهر شیراز راه اندازی شده و در هر شهرستان هم یک مرکز اکنون فعال است .

همتی همچنین با یاد آوری اینکه از بین ۷۵ هزار و ۷۸۰ بیمار ویزیت شده تنها ۲ هزار و ۹۳۸ نفر به بیمارستان ارجاع داده شده است گفت: کلانشهر شیراز در وضعیت هشدار قرار دارد اما استان فارس یکی از استان‌های موفق در رعایت دستورالعمل و اصول بهداشتی در کل کشور بوده است.

او با اعلام نگرانی از بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه، بیان کرد: از ستاد مدیریت مرکزی و استانی بیماری کرونا درخواست شده آموزش‌ها را به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار کنند که در این رابطه البته جای نگرانی وجود دارد و هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

از دیروز تا امروز ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۶۸۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده اند و مجموع بیماران در کشور به ۳۷۶ هزار و ۸۹۴ نفر رسیده است متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۱ بیمار جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر رسید.

دیدگاه