شمار قربانیان کرونا در فارس به ۴۴۷ نفر رسید

  • 06 مرداد 1399 - 20:46
شمار قربانیان کرونا در فارس به ۴۴۷ نفر رسید

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز آخرین آمار مبتلایان به کرونا در فارس را ۳۰ هزار و ۵۷۶ مورد و شمار جان باختگان را نیز ۴۴۷ نفر اعلام کرد.

عبدالرسول همتی آمار بیماران مشکوک و علامت دار بستری در مراکز درمانی استان را هزار و ۳۱۱ نفر اعلام کرد که از این تعداد، ۱۱۳ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

همتی با اشاره به آمار بهبودیافتگان این بیماری، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲۶ هزار و ۲۵۷ نفر از مراکز درمانی استان ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان دو توصیه مهم برای مصونیت در برابر کرونا توضیح داد: یکی از دلایل مهم افزایش شیوع این بیماری در استان، افزایش سفر به ویژه به استان‌ها جنوبی کشور و یا سفر‌های ساکنان این استان‌ها به فارس بوده که امیدواریم مردم استان همانند ایام نوروز، از سفر‌های غیرضروری خودداری کرده و در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به ارزیابی‌های اساتید گروه اپیدمیولوژی دانشگاه، از تاثیر استفاده از ماسک در کاهش موارد بستری تا ۶۰ درصد و کاهش موارد مرگ و میر تا ۷۰ درصد، در هنگام خروج از منزل خبر داد.

همتی از عموم مردم استان دعوت کرد تا با همکاری در این اقدامات ساده، در کمک به مهار این بیماری، مشارکت داشته باشند.

دیدگاه