قطع برق ۳۰ درصد از مشترکان شیراز به دلیل انفجار ترانس

  • 06 تیر 1399 - 10:33
قطع برق ۳۰ درصد از مشترکان شیراز به دلیل انفجار ترانس

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس اعلام کرد که علت قطع برق بالغ بر ۳۰ درصد مشترکان در شهر شیراز، وقوع انفجار در ترانسفورماتور به دلیل افزایش بار و اتصال بوده است.

حمزه روغنیان بامداد جمعه ۶ تیر و در خصوص علت وقوع خاموشی شامگاه پنجشنبه ۵ تیر که طی آن بخشی از شیراز در خاموشی فرورفت، گفت: افزایش بار و اتصال ناگهانی درون ترانسفورماتور علت اصلی بروز حادثه آتش سوزی در ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت ملک مکان شیراز و قطع گسترده برق در مناطقی از شیراز بود که با اقدام به موقع نیروهای عملیاتی این آتش سوزی خاموش و برق مناطق وصل شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای فارس، او گفت: در این حادثه که ساعت ۲۳ و ۲۲ دقیقه پنجشنبه شب رخ داد و موجب شد برق حدود ۳۰ درصد از مشترکان شیراز قطع شود، آتش‌سوزی درون ترانسفورماتور، موجب خارج شدن این ترانس از مدار و ایجاد اخلال در تامین برق شد که همکاران با حضور به موقع در محل، بعد از خاموش شدن ترانسفورماتور، آن را راه اندازی کرده و تامین برق انجام شد.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس افزود: همه تلاش نیروهای  عملیاتی این شرکت و  دست اندرکاران حاضر در ایستگاه ملک مکان شیراز این بوده است که برق در کمترین زمان ممکن مجددا وصل گردد که این مهم در ساعت های نخستین نیمه شب محقق شد.

دیدگاه