آغاز فروش اینترنتی کتاب‌های درسی

  • 24 فروردین 1399 - 19:26
آغاز فروش اینترنتی کتاب‌های درسی

کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از امروز و ازطریق سامانه irtextbook. ir به فروش می رسد.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: دانش آموزان پایه‌های دوم تا ششم دبستان و همچنین دانش آموزان پایه‌های هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از امروز می‌توانند کتاب‌های درسی خود را از طریق این سامانه خریداری کنند.

محمدمهدی کاظمی افزود: فروش کتاب‌های دانش آموزان پایه‌های اول، هفتم و دهم از «هشتم تیر» و همزمان با ثبت نام مدرسه انجام خواهد شد.

وی افزود: فروش اینترنتی کتاب‌های درسی تا ۲۳ خرداد ادامه دارد و می‌تواند به صورت فردی از طریق خود دانش آموز و یا به صورت گروهی از طریق سامانه «سناد» مدرسه انجام شود.

کاظمی تصریح کرد: دانش آموزانی که تغییر رشته و یا محل سکونت خود را تغییر دهند از ۱۷ تیر می‌توانند به سامانه مراجعه و رشته و محل سکونت خود را در سامانه ویرایش کنند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت کتاب‌های درسی امسال نسبت به سال قبل ۳۲ درصد افزایش قیمت دارد و گفت: کتاب‌های دوره ابتدایی و دوره دوم متوسطه و هنرستان‌ها از طریق مدرسه‌ها و کتاب‌های دوره اول متوسطه از طریق کتاب فروشی‌ها در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

کاظمی با اشاره به تغییر قطع برخی کتاب‌های درسی خاطرنشان کرد: امسال ۱۳ عنوان کتاب درسی از قطع رحلی به قطع وزیری تغییر می‌یابد.

وی افزود: سالانه ۴۷ هزار تن کاغذ برای چاپ کتاب‌های درسی هزینه مصرف می‌شود که با تغییر قطع کتاب‌ها ۱۰ درصد کاهش مصرف کاغذ خواهیم داشت.

کاظمی اضافه کرد: هم اکنون هزار عنوان کتاب درسی با شمارگان ۱۴۲ میلیون جلد در حال چاپ است که بخش عمده‌ای از آن‌ها چاپ شده و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

دیدگاه