تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024

کرونا در فارس؛ ابتلای ۱۸۵۲ نفر، مرگ ۴۷ نفر

  • 23 فروردین 1399 - 19:55
کرونا در فارس؛ ابتلای ۱۸۵۲ نفر، مرگ ۴۷ نفر

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از هزار و ۵۲۱ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کروناویروس از روز گذشته تاکنون، ۹۰ مورد مثبت گزارش شده است که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به هزار و ۸۵۲ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس در استان گزارش شده است، افزود: تاکنون ۴۷ نفر در استان به دلیل ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تاکنون ۴۸۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و ۸۴۶ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

همتی اظهارداشت: مبتلایان به کرونا ویروس در استان را ۱۰ درصد افراد زیر ۱۰ سال، ۵۷ درصد افراد ۱۰ تا ۵۰ سال، ۴۲ درصد افراد ۵۰ سال به بالا تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: موارد فوتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ هم ۲۳ درصد افراد ۱۰ تا ۵۰ سال و ۷۸ درصد افراد ۵۰ سال به بالا به خود اختصاص داده اند و موردی از مرگ زیر ۱۰ سال ناشی از کروناویروس گزارشی نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه از شهروندان خواست ضمن در خانه ماندن و رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیرضروری، برای ارزیابی وضعیت سلامت خود به صورت الکترونیکی به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه کرده و با ورود اطلاعات درخواستی از وضعیت خود آگاه شوند.

دیدگاه