مراسم تجلیل از خبرنگاران و عکاسان خبری در شیراز برگزار شد

  • 16 مرداد 1399 - 15:05
مراسم تجلیل از خبرنگاران و عکاسان خبری در شیراز برگزار شد

مراسم تجلیل از خبرنگاران و عکاسان خبری روز پنجشنبه ۱۶ مرداد در باغ جهان نما و با حضور حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز برگزار شد.

شهردار شیراز در پیامی، فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به اصحاب رسانه که شغل، قلم و هنرشان را در راه ساختن شهری آبادتر و شهروندانی آگاه تر به کار می گیرند، تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، در متن پیام مهندس حیدر اسکندرپور آمده است: «شیراز جنت تراز، شهر همواره ایستاده بر قله فرهنگ و ادب «راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکرشکن شیرین گفتاری» دارد که با زبان قلم و تصویر شهر امروز را توصیف و با نگاه تیزبین خود افق های آینده را برای رسیدن به شهری بهتر ترسیم کنند. روز خبرنگار فرصتی است برای تکریم بلنداندیشانی که شغل، قلم و هنرشان را در راه ساختن شهری آبادتر و شهروندانی آگاه تر به کار می گیرند.

همچنین ۱۷ مرداد همواره یادآور تلاش های خبرنگاران و عکاسانی است که هرگز شیراز را در بزنگاه‌های حساس رها نکرده اند. امروز نیز در دوران همه گیری بیماری کرونا سلامت شهروندان در اولویت فعالیت های رسانه ای قرار گرفته و اصحاب رسانه نیز قلم های توانا و نگاه مسئولیت پذیر خود را در مسیر آگاهی رسانی اجتماعی برای عبور از این روزهای سخت به کار گرفته اند.

سپاسگزار اصحاب خستگی ناپذیر رسانه در عرصه مدیریت شهری هستم. قلمتان مانا؛ ۱۷ مرداد روز خبرنگار بر شما مبارک باد.»

همچنین مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید محمود صارمی، ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، در متن پیام دکتر حمید جورکش آمده است: «خبرنگاران به واژه ها جان و عکاسان به لحظه ها ماندگاری می بخشند تا رسانه ها بال پرواز به سمت دانایی، هوشیاری، امید و آگاهی را برای مردم فراهم کنند.

روز خبرنگار یادآور مجاهدت خبرنگارانی است که جان در کف اخلاص گذاشتند تا رسالت خود را به سرانجام رسانند، خبرنگارانی که به رسالت خطیر خود در عرصه اطلاع رسانی ایمان دارند، دانستن را حق مردم می دانند و با رعایت اخلاق حرفه ای، در جهت نهادینه شدن حقوق شهروندی و تنویر افکار عمومی تلاش می کنند.

این روز برگ زرینی از تقویم رسانه و فرصتی برای ارج نهادن به قداست قلم و تلاش و مسئولیت خبرنگاران به عنوان پرچمداران وادی قلم و آگاهی رسانی به جامعه است. اصحاب رسانه چشم بینا، گوش شنوا و دیده‌بان شهر هستند، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز نیز مشتاق همفکری و همیاری با اصحاب رسانه که هدفشان دلسوزی و خدمت به شهر است، می باشد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید محمود صارمی، روز خبرنگار را به همه تلاشگران خستگی ناپذیر این عرصه تبریک گفته و از همه آن هایی که خدمات نیروهای مجموعه شهرداری شیراز را به گوش شهروندان می رسانند یا با انتقادات سازنده و اصولی خود، زمینه بهبود خدمت رسانی به مردم را فراهم می‌کنند، سپاسگزارم. از خداوند متعال اندیشه پایدار و قلم ماندگار برایتان آرزومندم.»

در ایران روز ۱۷ امرداد به عنوان روز خبرنگار شناخته می شود.

دیدگاه