50 اقتصاددان نسبت به خطرات قدرت‌گیری رقبای روحانی هشدار دادند

  • 22 اردیبهشت 1396 - 14:08
50 اقتصاددان نسبت به خطرات قدرت‌گیری رقبای روحانی هشدار دادند

۵۰ اقتصاددان ایرانی از جمله محمدستاری فر، فرشاد مؤمنی، محسن رنانی، حسین راغفر… در نامه ای خطاب به مردم ایران نسبت به خطراتی که در صورت عدم انتخاب حسن روحانی متوجۀ کشور و به ویژه وضعیت اقتصادی آن خواهد شد، هشدار دادند.

به گزارش رسانه‌ها، اقتصاددانان ایرانی در نامه شان یادآور شده اند که به دلیل مدیریت نادرست و به کارگیری سیاست های مخرب دولت محمود احمدی‌نژاد، اقتصاد ایران رو به اضمحلال و خرابی گذاشت.

آنان تأکید کرده اند که بخشی از میراث به جا مانده از دورۀ محمود احمدی نژاد، بی ثباتی فضای کسب و کار، تحریم های دولت های غربی، فساد گسترده، تورم، بیکاری و زمین گیر شدن بنگاه های اقتصادی کشور بوده است.

آنان همچنین تصریح کرده اند که اگر چه چهار سال حکومت حسن روحانی بهبودی در وضعیت معیشت بخش هایی از جامعه پدید نیاورده، اما مردم ایران باید بدانند که متوقف کردن روندهای تشدیدکنندۀ فقر و فلاکت دو دولت احمدی نژاد از سوی حسن روحانی نه دستاورد ناچیزی است و نه کار آسانی بوده، به ویژه اینکه این تلاش با مقاومت ساختارهای غیرمولد در قدرت ایران روبرو بوده است.

اقتصاددانان ایرانی در جای دیگری از نامه شان خطاب به مردم ایران هشدار داده اند که در صورت قدرت‌گیری رقبای محافظه کار حسن روحانی ائتلاف بین المللی به رهبری رییس جمهوری آمریکا و اسرائیل بهانۀ لازم را برای امنیتی ساختن دوبارۀ کشور به دست خواهد آورد که هزینۀ سنگین آن را رفاه مردم ایران به ویژه گروه های کم‌درآمد و محروم جامعه خواهند پرداخت.

نویسندگان نامه در پایان نوشته اند که قدرتگیری رقبای محافظه کار حسن روحانی معضلات اقتصادی کشور را نیز تشدید خواهد کرد و نابرابری میان اغنیا و فقرا را افزایش خواهد داد که حاصلش رشد آسیب‌های اجتماعی و اشکال مختلف ناامنی در کشور خواهد بود.

انتخابات ریاست‌جمهوری ایران روز ۲۹ اردیبهشت همراه با انتخابات شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس برگزار می‌شود.

دیدگاه