۴۲۷ میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از اشتغال روستاییان فارس پرداخت شد

  • 07 دی 1400 - 11:16
۴۲۷ میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از اشتغال روستاییان فارس پرداخت شد

مدیر شعب پست بانک استان فارس گفت: طی سال ۱۳۹۹ و ۹ ماه امسال ۴۲۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای حمایت از اشتغال روستاییان در این استان پرداخت شد.

روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس دوشنبه به نقل از فاطمه دهقانی در دیدار با مدیر کل ارتباطات فارس افزود: از این میزان، ۲۳۱ میلیارد ریال در سال ۹۹ و ۱۹۶ میلیارد ریال در ۹ ماه امسال پرداخت شده است.
او ادامه داد: در مجموع در ۹ ماه امسال پنج هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال تسهیلات در استان فارس پرداخت شده که ۶۰ درصد این مبلغ در روستاها پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: هم‌اینک در روستاهای استان ۲۰۶ دستگاه خودپرداز پست بانک و ۱۱ هزار و ۳۴۷ پایانه خرید پست بانک (پوز) فعال است و برنامه افزایش این پایانه‌ها را نیز در دستور کار داریم.

سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار میلیارد ریالی پست بانک در طرح‌های اشتغالزایی فارس
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس هم ضمن قدردانی از خدمات پست بانک در روستاهای استان گفت: پست بانک ایران تاکنون بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال در طرح‌های اشتغالزایی روستایی فارس سرمایه‌گذاری کرده که این موضوع بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال را در مناطق کم برخوردار این استان به دنبال داشته است.
مهرداد سهرابی افزود: پست بانک به عنوان بانک تخصصی حوزه روستایی کشور خدمات به روز بانکی را به روستاهای استان برده و این موضوع موجب پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و کاهش هزینه‌های آنها شده است.
وی ادامه داد: هم‌اینک اکثر خدمات مالی و بانکی در ۳۰۳ باجه فعال پست بانک در روستاهای فارس در حال ارائه به مردم است و برنامه ایجاد ۳۰ باجه دیگر تا پایان امسال، توسعه خدمات الکترونیک در روستاهای این استان را به دنبال خواهد داشت.

دیدگاه