افتتاح ۸۰ میلیارد ریال طرح عمرانی و صنعتی در سروستان

  • 06 شهریور 1400 - 12:10
افتتاح ۸۰ میلیارد ریال طرح عمرانی و صنعتی در سروستان

همزمان با هفته دولت و با حضور استاندار فارس، دو طرح عمرانی و صنعتی با اعتبار ۸۰میلیارد ریال در شهرک صنعتی سروستان ۲، افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس جمعه ۵ شهریور در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: این طرح‌ها شامل بهره برداری از طرح نیروگاه برق خورشیدی به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات، باسرمایه گذاری۷۰میلیارد ریال است که  با بهره برداری از آن برای پنج نفر اشتغال ایجاد شد.

احد فتوحی با بیان اینکه این نیروگاه در فازهای بعدی به  ظرفیت تولید یک مگاوات برق می‌رسد، از بهره برداری از پروژه زیرسازی و آسفالت بخشی از فاز اول شهرک صنعتی با اعتبار۱۰میلیارد ریال خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک صنعتی سروستان ۲ با مساحت۷۱۵هکتار به عنوان مهمترین گزینه سرریز سرمایه گذاری شهر شیراز در نظر گرفته شده است، گفت: در سال‌های اخیر بیش از ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار به منظور توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک باهدف  جذب سرمایه گذار هزینه شده است.

فتوحی ادامه داد: شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان، ۷۱۵ هکتار مساحت دارد و ظرفیت استقرار ۳۵۰ واحد صنعتی درفاز نخست آن پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در توسعه این شهرک تأمین آب و برق است، گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی در این منطقه، گزینه‌های مختلف برای تأمین آب نظیر انقال آب از شیراز ونیز جابجایی چاه آب قدیمی و حفر حلقه جدید چاه در دست پیگیری است که در این زمینه امیدواریم موضوع تامین آب با حمایت دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

فتوحی عنوان: در زمینه تامین برق پایدار نیز هم‌اکنون برق واحدهای موجود از طریق خط دومداره اختصاصی تامین و برای آینده نیز مذاکراتی با شرکت برق منطقه ای و وزارت نیرو برای تامین برق انجام و طرح‌هایی اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه شهرک صنعتی سروستان به دلیل نزدیکی با شیراز و قرارگرفتن در مسیر بزرگراه شیراز-بندرعباس، ظرفیت مناسبی برای توسعه دارد، افزود: در حال حاضر ۳۸ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد و در قالب این قرارداد ۱۷ هکتار زمین واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از بهره برداری چهار واحد تولیدی و صنعتی با اشتفال ۶۰نفر در مرحله بهره برداری است.

فتوحی خواستار حمایت مسئولان در زمینه تامین آب و برق خبر داد و گفت: این شهرک صنعتی بعنوان مهمترین گزینه هدایت سرمایه گذاران بعد از شهرک صنعتی بزرگ شیراز در نظر گرفته شده و باتوجه به تکمیل شهرک صنعتی بزرگ شیراز ضرورت دارد هرچه سریعتر دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را برای تامین زیرساخت‌ها انجام دهند.

او افزود: هم‌اینک طرح‌هایی به ارزش ۱۰۰میلیارد ریال نیز در این شهرک صنعتی در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی عنوان کرد: این شهرک صنعتی به شبکه گاز نیز متصل و ایستگاه TBSگاز نیز توسط شرکت گاز فارس در دست اجرا است.

دیدگاه