آغاز عملیات گازرسانی به ۲۱ واحد تولیدی در کوار

  • 01 شهریور 1400 - 13:19
آغاز عملیات گازرسانی به ۲۱ واحد تولیدی در کوار

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از آغاز عملیات گازرسانی به ۲۱ واحد تولیدی و کشاورزی در شهرستان کوار خبر داد و یادآور شد که با این اقدام بالغ بر ۹۰ درصد صنایع آن شهرستان، از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

غلامعباس حسینی یکشنبه ۳۱ مردادماه به خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به صنایع شهرستان کوار با هدف توسعه واحدهای تولیدی و کشاورزی شامل ۲۱ کارخانه صنایع تبدیلی مواد غذایی و واحدهای گلخانه‌ای و دامداری آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان فارس افزود: برای اجرای این طرح گازرسانی بیش از ۱۰ کیلومتر لوله گذاری فلزی و پلی‌اتیلن، انجام و بیش از ۱۶ میلیارد ریال هزینه می‌شود. 

حسینی گفت: پیش‌بینی می‌شود این طرح در مدت ۶ ماه انجام و تکمیل آن موجب گازرسانی به ۲۱  واحد گلخانه‌ای، مرغداری، دامداری، کارخانه خوراک دام، مجتمع شیر و گوشت، کارخانه ذرت خشک کنی  و واحد کنستانتره انگور شهرستان کوار شود.

او با بیان اینکه گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی، گامی مهم در افزایش تولید و توسعه کشاورزی صنعتی است، گفت: در استان فارس ۲۴۷۰ واحد تولیدی اعم از صنایع غذایی، تبدیلی، کشاورزی، گلخانه ای، دام و طیور و آبزی پروری فعال است.

حسینی با اشاره به اینکه گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی اشتغالزا با هدف جایگزینی سوخت پاک و ارزان گاز با دیگر سوخت‌های فسیلی، از مهم ترین رسالت‌های شرکت گاز استان فارس است، خاطرنشان کرد: از ۹ هزار و ۶۲۲ واحد صنعتی فارس، بیش از هفت هزار و  ۸۷۸ واحد از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: گازرسانی به ۱۳۶ واحد صنعتی در استان نیز در مرحله انتخاب پیمانکار و ۴۵۱ واحد در مرحله طراحی و تهیه اسناد مناقصه است که با تکمیل آن‌ها، گام مهمی در توسعه گازرسانی صنایع استان و رفع موانع تولید و اشتغال در سطح استان برداشته خواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در این شهرستان ۱۰۰ درصد است و کوار در فهرست شهرستان‌های سبز گازرسانی کشور قرار دارد.

این مقام مسئول در استان فارس یادآور شد: بیش از ۷۰ درصد صنایع شهرستان کوار نیز از سوخت پاک بهره‌مند است که با تکمیل عملیات گازرسانی به ۲۱  واحد تولیدی و کشاورزی این شهرستان، حدود ۹۰ درصد صنایع کوار گازدار خواهند شد. 

دیدگاه