خسارت ۳۶۸ هزار میلیون ریالی باد و طوفان به کشاورزی کوار

  • 26 اسفند 1399 - 14:08
خسارت ۳۶۸ هزار میلیون ریالی باد و طوفان به کشاورزی کوار

کارشناس مسئول گلخانه‌های کوار از خسارت بیش از۳۶۸ هزار و ۸۵۰ میلیون ریالی باد و طوفان به زیر بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

مهسا بروزیی سه‌شنبه ۲۶ اسفند به خبرنگاران گفت: در پی بروز طوفان در کوار به دستور ویژه فرماندار این شهرستان، اکیپ‌های ارزیابی خسارت با حضور کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی تشکیل و در برآورد اولیه اعلام شد که در سطح باغ‌ها و گلخانه‌ها بیش از ۳۶۸ هزار و ۸۵۰ میلیون ریال خسارت وارد شده که در گزارش نهایی احتمال افزایش خسارت نیز وجود دارد.

او گفت: در اثر وزش باد و طوفان و گرد و خاک در روز ۲۱ و ۲۲ اسفندماه جاری بخش‌هایی از جمله گلخانه‌ها و باغ‌ها در این شهرستان دچار خسارت شدند.

بروزیی افزود: بیش از ۱۳۵۰ میلیون ریال خسارت وارده مربوط به گلخانه‌های گل رز و سبزی و صیفی بخش مرکزی و طسوج در این شهرستان نیز برآورد شده و مابقی مربوط به ۷۰۰ هکتار ازباغات سیاه درخت است.

او با اشاره به اینکه درصد خسارت در گلخانه‌ها از ۱۰ تا ۵۰ درصد در سطح شهرستان بوده است، خاطرنشان کرد: در مجموع به طور میانگین به گلخانه‌ها شهرستان ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.

کارشناس مسئول گلخانه‌های کوار اظهار کرد: موضوع طوفان و بارش شدید و خسارت وارده به محصولات کشاورزی شهرستان بلافاصله به مسئولان استانی ستاد بحران استانداری در ساعات اولیه منعکس شده است.

برزویی به بهره بردارارن بخش کشاورزی و دامپروری تاکید کرد که برای جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی، محصولات و تاسیسات خود را بیمه کنند.

دیدگاه