تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

۶۰۰ کیلومتر راه در فارس در حال ساخت است

  • 26 اسفند 1399 - 9:11
۶۰۰ کیلومتر راه در فارس در حال ساخت است

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بحث توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور، امروز به دلیل تراکم جمعیت و گستردگی استان فارس، بیشترین پروژه‌های راه‌سازی را به طول ۶۰۰ کیلومتر در سطح این استان در دست اجرا داریم.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی دوشنبه در حاشیه افتتاح قطعه الف کمربندی شمال شرقی و بزرگراه شهید سلیمانی در شیراز افزود: امیدواریم با تامین منابع بتوانیم طی یکی دو سال آتی شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم و شاخص‌های بهره‌مندی استان را از این طریق ارتقا دهیم.

وی، با اشاره به افتتاح جاده اختصاصی دسترسی به شهر صدرا به طول هفت کیلومتر و همچنین تقاطع غیر همسطح آن تصریح کرد: شهر جدید صدرا به غیر از اینکه در بحث پیوند اعضا به یک قطب جهانی تبدیل شده، شهری است که مهمترین مشکل آن با توجه به جمعیت پذیری حدود ۳۰۰ هزار نفری بحث دسترسی به این شهر و رفت و آمد به شیراز است که حل این مشکل در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

او اظهار داشت: بر این اساس و به دنبال پیگیری ایجاد راه‌های دسترسی مستقل برای این شهر، امروز شاهد افتتاح بزرگراه شهید سلیمانی و تقاطع غیر همسطح پیوند هستیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین امروز پروژه جدیدی نیز به طول ۱۰ کیلومتر کلنگ زنی می‌شود که مسیر جدیدی را برای شهر صدرا ایجاد خواهد کرد.

اسلامی، در خصوص وضعیت پروژه آزادراه شیراز – اصفهان هم گفت: این طرح اگرچه در مسیر اجرا با فراز و فرودهایی همراه بود اما امروز با پیگیری‌های مجدانه استاندار فارس مراحل اجرا و تکمیل را به خوبی طی می‌کند و می‌توان امیدوار بود که در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ و حداکثر در نیمه نخست این سال شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

۵۰۷ هزار واحد مسکن ملی در کشور در دست اجرا است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهر صدرا گفت: با شروع عملیات اجرایی این طرح، مجموع طرح‌های اقدام ملی مسکن در کشور که تا امروز کلنگ زنی کرده‌ایم و بخشی را نیز در آستانه بهره‌برداری داریم از ۵۰۷ هزار واحد عبور کرد.

اسلامی افزود: این حجم از پروژه مسکن گستره‌ای از کارگاه‌های خانه سازی را در کشور تشکیل داده است و کسانی که اقدام به ثبت نام کرده‌اند در وضعیت‌های گوناگون از این واحدهای مسکونی بهره‌مند خواهند شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر دوشنبه ۲۵ اسفندماه ۹۹ به منظور انجام سفر یک روزه و افتتاح و کلنگ زنی چند طرح عمرانی در حوزه راه و مسکن وارد شیراز شد. افتتاح قطعه الف کمربندی شمال شرقی، افتتاح بزرگراه شهید سلیمانی و تقاطع غیر همسطح پیوند و افتتاح سالن ورزشی بین‌المللی شهر صدرا از جمله برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در این سفر است.

همچنین قرار است با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی بزرگراه قره پیری و عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد برنامه طرح اقدام ملی مسکن در شهر صدرا آغاز شود.

بازدید از بیمارستان پیوند اعضای صدرا و بازدید از قطعه هفت آزاد راه شیراز – اصفهان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان فارس است.

دیدگاه