طی ۲ سال ۱۲ هزار شغل در روستاهای فارس ایجاد شده است

  • 04 اسفند 1399 - 9:48
طی ۲ سال ۱۲ هزار شغل در روستاهای فارس ایجاد شده است

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس اعلام کرد که طی سال‌های ۹۷ و ۹۸، بالغ بر ۱۲ هزار شغل پایدار در سطح روستاهای این استان، ایجاد شده است.

سید کمال پاک‌فطرت یکشنبه سوم اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیش از ۲ هزار روستای بالای ۳۰ خانوار در استان فارس، گفت: در بدنه نظام و دولت دیدگاه مثبتی درخصوص جایگاه و اهمیت روستاها وجود دارد و به همین دلیل در مناسبت‌های مختلف عمده افتتاح پروژه‌ها در حوزه روستایی مشاهده میپشود.

او با بیان اینکه توصیه‌های بسیاری برای خدمت رسانی و محرومیت زدایی در روستاها شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در روستاها، پیگیری محرومیت زدایی با ایجاد اشتغال در راستای توسعه پایدار روستایی بوده است.

پاکفطرت با اشاره به فعالیت ۲۵ دستگاه خدمت رسان به روستاها، خاطرنشان کرد: برای انجام بهتر و موثرتر خدمت رسانی و محرومیت زدایی در روستاها نیاز به انسجام و هم افزایی دستگاه‌های مرتبط بود که به همین منظور طی چندسال اخیر تفاهم نامه‌های مختلفی را با دستگاه های خدمت رسان در روستاها منعقد کردیم و توانستیم با ساماندهی مشکلات به توفیقات خوبی در روستاهای فارس برسیم.

این مقام مسئول در فارس با تاکید بر قابل قبول بودن فعالیت‌ها در حوزه روستایی ادامه داد: در زمینه‌هایی نظیر آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، تعویض شبکه‌های آب، توسعه و بهسازی معابر و دسترسی به اینترنت کارهای بسیاری خوبی در سطح روستاهای استان فارس انجام شده است.

او در خصوص کارآفرینی و اشتغال در روستاها نیز با تاکید بر اینکه اولویت اول و اصلی پایداری در روستاها ایجاد اشتغال است، متذکر شد: در طی سالهای ۹۷ و ۹۸ بالغ بر ۱۲ هزار شغل پایدار در روستاها ایجاد شده که منجر به توسعه روستاهای فارس درابعاد مختلف شده است.

پاک‌فطرت با بیان اینکه توسعه روستایی به کاهش مهاجرت و افزایش ایجاد اشتغال و میل به زندگی در روستا منجر شده است، گفت: مهاجرت معکوس و کاهش مهاجرت از روستا به شهر از دستاوردهای قابل توجه در روستاها بوده است.

به گفته مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، با پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی، زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار در روستاهای استان فراهم شده و عمده طرح‌های اشتغال روستایی در محورهای کشاورزی، صنعت معدن تجارت، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی بوده‌ است.

دیدگاه