۶۰۹ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی فارس پرداخت شد

  • 29 بهمن 1399 - 10:49
۶۰۹ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی فارس پرداخت شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: ظرف چهار سال گذشته تاکنون، افزون بر ۶۰۹ میلیارد تومان تسهیلات به پنج هزار و ۹۴۳ طرح اشتغال روستایی و عشایری با پیش‌بینی اشتغال ۱۰ هزار و ۲۱۴ نفر در این استان پرداخت شده است.

سهراب مختاری، سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مجموع در اجرای طرح اشتغال روستایی و عشایری، ۱۰ هزار و ۵۱۴ طرح به ارزش تسهیلاتی ۲ هزار و ۲۱۹ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات یاد شده به بانک‌ها و موسسه‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: بر اساس ماده هفت قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و ماده ۲۷ قانون برنامه پنجم توسعه هیات وزیران، ۶۹۱ میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی به توسعه فعالیت‌های اقتصادی بخش غیردولتی با اولویت رسته‌های اقتصادی اشتغالزا در مناطق هدف اجرای طرح شامل فعالیت‌های کشاورزی و منابع طبیعی، صنایع و معادن کوچک، فعالیت‌های خدماتی و فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع دستی و فرش دستباف، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر در فارس تخصیص یافته است.

او اظهار داشت: این تسهیلات با میانگین نرخ سود ۶ درصد و دوره استفاده حداکثر ۲ سال، دوره تنفس حداکثر یک سال و دوره بازپرداخت حداکثر ۶ سال تعیین و مجموع دوره تامین مالی تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر ۱۸ ماه تعیین شده است.

مختاری ادامه داد: پرداخت این تسهیلات از طریق بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی و امید انجام می‌شود.

دیدگاه